View Single Post
Old 19-05-2003, 18:17
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by raceboy
Ligt aan de burgemeesters van de "sjieke" kustgemeentes die niet willend at je in de verte een windmolen kan zien. Kernenergie geeft ons niks dan last. En als je een andere menig hebt, zouden de mensen in Mol en Dessel die jaren lang met al de troep opgescheept zitten graag jou oplossing weten.

Dit komt door de wet VANVELTHOVEn. Vanvelthoven => SPA
sorry maar hier ben ik het helemaal niet mee eens. Voor 1 kg uranium moet je meer dan 3 ton steenkool opstoken. Wat iedereen vergeet is dat die windmolens ook iedere 20 jaar moeten vervangen worden en zo toch een niet te verwaarlozen co2 uitstoot hebben (als ge mij nie gelooft, ik heb de statistieken hier ergens liggen). bovendien geven die windmolens zoals ze nu gepland staan in zee op volle kracht (die ze zo goed als nooit halen) slechts evenveel als 1 kernreactor, in Doel alleen staan er al 4. Gemiddeld leveren dergerlijke windmolens slechts 25% van hun max capaciteit. Het afschaffen van de kernenergie is helemaal niet de milieuvriendelijkste oplossing, integendeel. Bovendien weet je dat als je de site in Dessel al eens bezocht hebt dat heel geavanceerde technieken zijn en de omwonenden meer radioactiviteit binnenkrijgen van bv tv-schermen dan van het daar gestockeerde laag radio-actief afval...

De politiek dan: de groenen zijn gewoon afgestraft voor hun incompetentie in mijn ogen. De voorstellen waar ze mee komen hebben een interessante onderliggende gedachte, maar ze gaan tever en komen zo tot een ontzettend kortzichtige politiek, die daarom niet altijd het beste is voor het milieu. Durand was dan weer zo hypocriet in het dossier van de nachtvluchten om de vluchten niet over haar kieskring te willen laten passeren.
het Steve-effect dan: in mijn ogen drijft zijn succes puur op populistische maatregelen die in feite een belastingsverdeling zijn. Zijn afbraakbeleid is iedereen al vergeten en de gratis bussen en kijk-en-luistergeld weet iedereen nog. Bovendien is hij een meester in het ontwijken van moeilijke vragen. Gisteren bij siegfried bracke na de overwinning bvb: Hij is meer dan 10 min geinterviewd en heeft in die 10 min geen zinnig woord gezegd. Het is een schitterende pr man maar volgens mij heeft hij voor de rest veel minder in zijn mars dan bvb een frank vandenbroucke.
Overal in vlaanderen(en zeker waar de spa aan de macht is) staan flitscamera' s en plastieken paaltjes, zelfs tot in het belachelijke toe. Ronde punten komen echter nauwelijks van de grond (hoewel ze in de omliggende landen hun nut al lang bewezen hebben) en het wegdek is op sommige plaatsen schrijnend slecht en veel gevaarlijker. Ook tegen het steeds aggresiever wordende rijgedrag wordt weinig tot niets gedaan. Maar stevaert heeft het bij het juiste eind, veel op tv komen en de mensen aan hun pensioen herinneren. Resultaat een 10% winst (vooral van de linkse agalevers natuurlijk)

zo dit was mijn mening

FF
Reply With Quote