Quote:
Originally posted by A.J.
misschien goed nieuws voor Loix want er zijn maar weinig piloten met zoveel ervaring zonder een top 3 plaats de afgelopen 3 jaren. Wie weet kan hij bij een top team aan de slag ???
|
Idd, dit zou wel eens een zeer goede zaak kunnen zijn voor Fast Freddy.
Hij legt de opties zelf uit via een interview op
www.pitstop.tv :
Quote:
Freddy Loix ligt nog altijd goed in de markt. Dat bewijst de geruchtenmolen rond Loix met het oog op 2004. Fast Freddy wordt in verband gebracht met Peugeot.
Loix was vandaag in Engeland voor een rodagetest in functie van de Acropolis. Geamuseerd reageert hij op onze vraag wanneer hij voor het eerst de Peugeot gaat testen.
Freddy Loix: "Goeie vraag, Peter, maar een vraag die niet aan de orde is. Ik wil eerst zekerheid over de nieuwe regel in verband met de derde rijder (nvdr. vanaf 2004 mag een derde rijder nog geen zege behaald hebben in het WK, Loix verkeert in dat geval). Maar ik ontken niet dat ik aan het rondkijken ben."
Door die nieuwe maatregel (moet wel nog goedgekeurd worden) zouden bij Peugeot 2 van de 4 rijders moeten vertrekken, want alle vier hebben ze al gewonnen. Enkel Gronholm is zeker bij Peugeot. Burns, Rovanpera en Panizzi zijn er einde contract.
Maar Fast Freddy blijft ondanks de barslechte resultaten geloven in Hyundai.
Loix: "Ik blijf vertrouwen hebben in de Accent, die een goeie basis heeft. En MSD is echt een goed team, met capabele ingenieurs. Dagelijks zijn er ook ingenieurs die komen solliciteren. De basis is dus goed, het project van MSD staat op papier en heeft body. Nu is het wachten op de Koreanen. Als die nu eindelijk eens over de brug zouden komen met de nodige centen, dan kan het snel keren. Maar ik zal nu ook weer niet tot november wachten om een beslissing te nemen. Ik geef toe dat ik contacten heb met andere teams."
Wat zijn de mogelijkheden?
Subaru heeft Petter Solberg tot eind 2006. Tommi Makinen is een vraagteken, wellicht stopt hij en wordt hij vervangen door Richard Burns.
Een derde Subaru is evenmin zeker.
Ford heeft Duval, daar komt dus geen tweede Belg.
Van Hyundai naar Skoda? Twijfelachtig.
Ook bij Citroen zou 1 topper moeten wijken. Colin McRae en Carlos Sainz zijn er einde contract.
En dus Peugeot met Marlboro, dat Loix niet vergeten is ...
|
Vincent