View Single Post
  #56  
Old 26-05-2003, 23:19
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2001
Posts: 838
Quote:
Originally posted by Baron
Ik dacht dat er in dit land zoiets bestond als VRIJE MENINGSUITING !
Iedere Baancommissaris tekend in het begin van elk nieuw race-seizoen een document waarin staat dat iedere BK de "statuten van baancommissaris NKBK" gelezen en goedgekeurd heeft.
En wat staat daar zoal in met betrekking tot deze thread.

STATUTEN VAN BAANCOMMISSARIS NKBK – RACB SPORT

Art 1. De baancommissaris (verder in deze tekst “BK” genoemd) is een officieel in het kader van de ploeg waarin hij functioneert.
Art 4. De licentie A, B, C of S van BK kan onmiddellijk ingetrokken worden door het bureel van NKBK in geval van zwaar vergrijp of na vaststelling van slordigheid, misbruik of onbevoegdheid ervan.
Art 7. De BK’s moeten volkomen eerbaar zijn.
Art 8. De BK moet een sportieve en enthousiaste houding vertonen volkomen onpartijdig zijn. Zijn verantwoordelijksgevoel moet eenduidig en correct zijn .
Editie 2003 NL

Dus in het kort,
En BK kan alleen maar reageren maar de Koersdirektie en Veiligheid toe via een rapport (zoiets als een PV). De Koersdirektie en Veiligheid zal hiervan nota nemen en een correct ingevult rapport doorgeven aan de Sportcommissie. Het is uiteindelijk de Sportcommissie (en niet de Koersdirektie zoals foutief werd vermeld) die de piloot KAN sanctioneren en beslist hoe groot de strafmaatregel zal zijn.

Daar de mensen van de Koersdirektie en veiligheid ook het statuut van "officieel" hebben konden en wilde deze hier niet reageren.

Dat dit echter niet onopgemerkt voorbij is gewaaid bewijst de aangekondigde vergadering (Koersdirektie-Veiligheid-BK's-enz....) op zondag 29 juni (TC) tijdens de middag.
Reply With Quote