Ik heb ook voor gestemd... niet zozeer om er zelf mee te rijden, hoewel ik me onder begeleiding en op een setje banden dat toch al naar de knoppen is daar wel aan zou willen wagen, maar het idee van een stukje racewagen te bezitten spreekt mij gewoon aan. Het lijkt mij trouwens billijk dat bezit 1 ding is, maar dat rijden geld kost... als ge met uw eigen wagen naar zo'n trainingsdag komt dan verbruikt die ook benzine, he.
Ik zou er ook persoonlijk geen probleem mee hebben dat de wagen in koers werd ingezet, vooropgesteld dat de uitgaven gedekt zijn en we het er over eens zijn dat degene die achter het stuur komt te zitten kans maakt van zich niet al te erg te beschamen en de boel heel te houden. Lijkt me wel tof om met een stel vrienden naar een raceweekend te komen en dat "jouw" wagen daar dan meerijdt. En als hij dan onherstelbaar platgereden wordt... tja, spijtig.
In dit opzicht is het misschien wel eens nuttig om te informeren of we die auto volgend jaar ook nog kunnen gebruiken. Want een huidige auto aanschaffen om misschien nog 4 koersen mee te rijden en voor de rest bij te houden (wie gaat die stallen en onderhouden, BTW?) om ons eigen mee te amuseren op een vrije training is een beetje kwaad geld. 't Zal waarschijnlijk goedkoper zijn van een iets oudere wagen die niet meer voor een huidige serie gehomologeerd is te nemen.
Misschien een ideetje: i.p.v. 200 man die ieder 50 Euro bijleggen, waarom geen 200 aandelen van 50 Euro. Dan kunnen de mensen die meer willen bijleggen of meer/vaker willen rijden meer dan 1 aandeel nemen.
Jan.
=---