Ik draag nooit mijn gordel. Ik zal proberen uit te leggen waarom. Ik weet dat zoiets in deze "politiek correcte" tijden, zeker niet eenvoudig is. Dus vooraleer iedereen begint te roepen, tieren, schelden, me uit te kafferen en vindt dat ik een onverantwoorde nozem ben, gewoon even lezen en over nadenken.
Ik ben iemand die NIET zomaar slikt wat een corrupte en huichelende overheid me probeert door de strot te rammen. "Het Systeem" heeft het klaar gespeeld om ons wijs te maken dat we dit, dees en 't geen mogen doen of net niet mogen doen. Het dragen van de gordel is zo iets. Immers, iedereen wie zijn gordel draagt, gaat er onmiddellijk vanuit dat hij een ongeval kan krijgen tijdens een rit. Dat lijkt me toch wel de verkeerde denkmethode die door nagenoeg iedereen als normaal wordt aanvaard. Waarom? Wel omdat we gewoon willen rijden en gerust gelaten worden en onze eigen zin willen doen op straat. Wat includeert dat er cowboy toestanden ontstaan waardoor er mensen op elkaar knallen en waardoor je een gordel nodig hebt. Tevens geeft het dragen van die ceintuur een vals gevoel van veiligheid. Ipv het dragen van de gordel te promoten, moet er veel dringender werk gemaakt worden van de verantwoordelijkheid van de chauffeurs. Immers, als je nu ergens op knalt, geen probleem de verzekering betaalt wel en die worden dan ook nog eens misbruikt. Fucking shit, wat is dat?? Wat als het georganiseerd zou worden als volgt. "Als iemand ergens op knalt en in fout is, draait ie 75% op voor de kosten. Geen verzekering. Dan had ie maar voorzichtiger moeten zijn. En diegene die niet in fout is, wel die draagt 25% van de kosten. Je moet immers altijd met 2 zijn om tegen elkaar te rijden." Dan zal iedereen wel eens 2x nadenken vooraleer ie een straatje achtloos uitrijdt, of eindeloos op het middenvak blijft zeuren, of door een woonwijk raast, dunkt me.
Die kerel is gek hoor ik je nu zeggen, maar think about it. Dat is de verantwoordelijkheid terug bij de chauffeurs leggen. Als je als lijnpiloot in de lucht een paar fratsen te veel uithaalt, ben je je licentie kwijt en kom je niet meer in het luchtverkeer. Maar op de begane grond! Ho maar, daar is het de jungle. Electronica in de auto die afstanden doet respecteren enz. liever vandaag dan morgen, en Mercedes is op de goede weg hier.
In iedere geval, als iedere chauffeur zich te volle bewust is, alle dagen en iedere meter dat ie rijdt, van waarmee dat ie bezig, en anticiperend rijdt, dan hebben we geen gordel nodig. Ik denk dat ik zo iemand ben en draag dus geen gordel. Ben ik nu gek of geschift. Wellicht wel, maar mijn tegendraadse natuur zal altijd blijven vechten tegen een hypocriete wereld. En een partij die de gordel promoot maar ook verkondigt mensen te zullen laten stoppen voor een rood licht in de woestijn... wel die zijn niet in het belang van het verkeer bezig. Getuige de nog steedsw 1300+ doden.
btw ik heb 10 jaar gelden 2 crahes gehad, perte totale (overkop), zonder gordel en zonder letsel. Na de 2de crash ben ik serieus beginnen nadeken en tot bovenstaande bevindingen gekomen. Nadien nog enkele kleinere aanrijdingen gehad, vanuit stilstand enz - dus door onoplettenheid - met enkel de koplamp kapot.
Tevens werd ik enkele maanden geleden aangehouden door de politie die me aansprak over het feit dat ik geen gordel droeg. Ik heb mijn ideeen uitgelegd aan die pee, en het is bij een verwittiging gebleven.