aiai, ik heb lang getwijfeld of ik uberhaupt wel mijn overtuiging zou bekend maken, omdat ik weet dat ik allicht de enige ben die er zo over denkt. Maar goed. Ik zal even bij enkele dingen een kanttekening plaatsen.
Quote:
Originally posted by Sennake
Je kan altijd alles bewijzen met een tegenvoorbeeld dat de originele stelling ontkracht...... ......Dat had misschien beter in je kraam gepast maar dat kan me geen moer schelen.
|
't is mijn persoonlijke overtuiging. Ik heb niets aan niemand te bewijzen en er iets van een ander moet helemaal niet in mijn kraam passen.
Quote:
Je moet beseffen dat no matter how voorzichtig je ook bent, je afhankelijk bent van het rijgedrag van de anderen, en ervan uitgaan dat de weg veilig is als iedereen verantwoord rondrijdt is ten eerste een utopie en ten tweede zelfs niet in theorie mogelijk. Je kan geen mechanisch falen uitsluiten, of zelfs menselijk falen bij een perfect verantwoorde chauffeur. De persoon die de straat op gereden kwam op het moment dat ik daar reed had me gewoon niet gezien omdat mijn wagen verstopt zat achter een voetpadkast van de electriciteitsmaatschappij.
|
Wat je zegt is waar. Echter je wagen zat maar een fractie achter de voetpadkast en allicht heeft ze maar 1 keer gekeken. Bon, ik zou me hier beter niet over uitspreken, want ik was er niet bij. Maar ook dit had allicht vermeden kunnen worden. Niet door jou, misschien - ik zeg misshien - wel door de dame in kwestie, moest ze allerter geweest zijn. Maar goed, je hebt gelijk, het is een utopie, maar als we die niet allemaal nastreven, zal er niet veel veranderen op onze wegen.
Quote:
En ik vind het jammer dat je je "leer" ook nog tracht te verkondigen of te verspreiden. Hierin ga je in mij altijd een zeer sterke tegenstander vinden, hoe symphatiek je in andere gebieden ook moge zijn...
|
euh, ik meen dat dit forum net dient om van ideeen te wisselen. Ook al strookt die niet helemaal met wat de meerderheid denkt. Er wordt om een mening gevraagd en ik geef de mijne. Ik sanp wel dat er kruisvaarders rondlopen met een missie, en dat respecteer ik ook. En ik had me wel verwacht aan een of andere furieuze reaktie. En dat respecteer ik net zo goed.
Net zo goed als ik weet dat het beter is even te wachten tot de furie voorbij is, vooraleer een genuanceerde reaktie te geven. Maar goed, sterke karakters moeten er zijn
Bovendien heb ik niet het gevoel dat ik veilig ben op onze wegen. Wel SUPERalert, en er zijn situaties geweest waar ik normaal 70 rij, om de een of andere manier 40 ging rijden, om iemand 3 meter voor mijn neus de weg zijn over te steken, zonder kijken of remmen. Alertheid houdt ook mijn onderbewust zijn scherp. Rijden doe je niet alleen met verstand, maar met ieder vezel, iedere meter weer opnieuw, elke dag. Mensen die de gordel aan hebben en een beetje zitten "zompen" op de weg, zijn net zo goed potentiele moordenaars dan ik - tegendraadse beterweter - die zonder gordel alert, anticiperend, uit de doppen kijkend, over 's lands wegen kachelt. Ik bedoel maar. Het dragen van de gordel is niet zaligmakend. En het is geen zwart/wit discussie, geen enkele overigens.