View Single Post
Old 28-05-2003, 18:20
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by speedkicks
Maar als iemand het risico wil nemen om zijn eigen leven op het spel te zetten zonder het leven van een ander in het gevaar te brengen, dan is dat zijn eigen beslissing en ook al zijn wij het daar niet mee eens het is die persoon zijn eigen keuze. Net als het de keuze van iemand is om zichzelf van het leven te beroven.
Niet akkoord. Je moet eens leren om verder te kijken dan je eigen ik-omgeving. Mensen die hun gordel niet dragen gaan zeker hun mede-passagiers niet opleggen om hem te dragen, dat maak je mij niet wijs. En als het kinderen betreft is het de verantwoordeliojkheid van die zogenaamde volwassene om ervoor te zorgen dat die kinderen een zo groot mogelijke overlevingskans gegund wordt als er een ongeval gebeurt. Dat hun hun eigen leven op het spel zetten, moeten ze zelf weten, maar dat ze anderen mee de dood in sleuren door hun eigen koppige onachtzaamheid vind ik niet alleen immoreel maar zelfs crimineel!

En zelfs als zo iemand totaal alleen in de auto zit en blijkbaar zijn leven moe is ("het is maar voor een klein stukje, ik ben niet van plan om een ongeval te krijgen, ik weet wat ik doe" en meer van die zever) staat hij er niet bij stil dat hij een weduwe, kinderen, familie, vrienden of wie dan ook in groot verdriet achterlaat door zijn stommiteit. Maar dat is zijn probleem dan niet zeker?

En trouwens net zoals het niet dragen van een gordel is zelfmoord ook strafbaar (als je het per ongeluk zou overleven).

Ik vind het een schande dat de overheid niet strenger optreedt tegen zulke inbreuken. De boetes kunnen wat mij betreft niet hoog genoeg zijn.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote