View Single Post
Old 28-05-2003, 19:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Sennake

Ik vind het een schande dat de overheid niet strenger optreedt tegen zulke inbreuken. De boetes kunnen wat mij betreft niet hoog genoeg zijn.
Je hebt natuurlijk een punt, maar dan moet de overheid niet alleen streng en zwaar optreden tegen "zulke" soort van inbreuken, maar tegen iedere inbreuk (anders zijn we pas echt hypocrieten) en dan is de politiestaat niet ver meer af. In Amerika doen ze zo, maar ik denk dat we in Europa er toch anders tegenover staan, en da's maar goed.

De discussie over het dragen van de gordel kan natuurlijk niet alleenstaand gevoerd worden, want da's toch wel te simpel. Veiligheid in het verkeer is veel meer dan dat natuurlijk. Het gaat over verantwoordelijkheid - ik kom hier even terug op een stuk van mijn argumentatie - die niet genoeg bij de chauffeur ligt.

Boetes hoog? So what als ik 5.000 netto in de maand verdien - zo betaalt....

Ongeluk gehad? Met gewonden, licht of zwaar? So what als de verzekering betaalt... Even slikken en verder.

Ik zeg niet dat ik zo denk, maar hier komt het wel op neer. Als er geen vangnetten zijn om ervantussen te muizen ( lees onder de verantwoordelijkheid uit te komen ) dan zal iedereen wel 10x meer nadenken vooraleer ie er onbesuisd en nonchalant "invliegt". Iedereen zelf opdraaien voor de kosten en desnoods te voet, zal de mensen wel doen nadenken. Hoge boetes echter niet, omdat die gestoeld zijn om een ongelijkheidsprincipe en da's niet wat we in onze maatschappij nastreven. Ik met mijn bediende loontje zal veel harder en dieper moeten slikken dan een vet betaalde directeur. En aangezien iedere chaffeur gelijk is, moeten ook de boetes even zwaar doorwegen.

Voor mijn part geen boetes, maar als het misloopt de bonen fretten en geen verzekering of wat dan ook. In het begin een puinhoop, maar als de eerste claims bij de mensen binnenvallen omdat ze een nieuwe auto moeten kopen voor het slachtoffer - 15.000 euro om goedkoop te zijn... Dat zal veel meer pijn doen en aanzetten tot verantwoordelijkheid.

Anyway, ga nu naar huis, met gordel aan!
Reply With Quote