Quote:
Originally posted by airco
Als je dan gordeldracht vergelijkt met te snel rijden dan is dat laatste volgens mij een veel grotere overtreding.
|
Ja, en als je te snel rijden vergelijkt met dronken achter het stuur kruipen, is dat laatste volgens mij een nog veel grotere overtreding.
Maar deze 2 laatste worden al vrij zwaar beboet, terwijl het niet dragen van de gordel of bv het gsm-bellen achter het stuur zonder carkit (wat ook strafbaar is) blijkbaar gedoogd wordt. Dit terwijl zeker dat gsm-bellen ook een groot gevaar voor de andere weggebruikers kan betekenen...
En nogmaals, jij tilt er misschien niet zo zwaar aan, maar als ik voorbij een schoolpoort rij waar de school juist uit is, en ik zie dat 90% van de ouders hun kinderen laten fungeren als dood gewicht bij een ongeval (letterlijk en figuurlijk), dan vind ik dat zo wraakroepend dat ik me moet inhouden om ze niet uit hun auto te sleuren en een pak rammel te geven. Je inzicht zal hierin wel veranderen als je zelf kinderen hebt en/of zelf een perte totale gehad hebt waarbij je je gordel droeg en je leven aan te danken gehad hebt.
Ik vind het trouwens merkwaardig dat in een autosport-forum, waar iedereen toch wel weet dat race-piloten ontelbare keren hun leven danken aan die gordels, de meningen zo verdeeld kunnen zijn. Dat had ik -alvast in dit forum- niet verwacht.
En wie zonder zonde is werpe de eerste steen, en ik zal zeker geen stenen werpen dan, 100% akkoord, maar betekent dit dan dat iedereen die al gezondigd heeft vogelvrij verklaard moet worden en verder zijn goesting mag doen? Ik dacht het niet...
Maar ik ben echt heel blij als mijn (misschien shockerend maar zeker welgemeend) betoog ertoe geleid heeft dat onze vriend Huudo voortaan zijn gordel zou dragen... Dan heb ik toch iets goeds gedaan, ondanks de "schandpaal" die zoals ik al gezegd heb vooral als schock-effect bedoeld was.