View Single Post
Old 28-05-2003, 21:17
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Mario
Nog een randbemerking : als mensen zonder gordel een ongeval hebben met -alleen al voor hen- zware letsels, mag de sociale zekerheid daarvoor (minstens voor een (groot?) stuk) opdraaien. En wie spekt die kas ? Juist, wij allen.
Ik denk dat rokers meer kosten aan die sociale zekerheid dan de zwaargewonden die geen gordel droegen.

Maar wat sennake zegt van men kan die boetes niet hoog genoeg maken, daar komt mijn haar recht van, ik vind op dat gebied moet de mens het zelfbesef hebben wat hij doet, en inderdaad als ik misschien later kinderen zou hebben zal ik misschien van gedacht veranderen...
Maar op dit moment vind ik dat de overheid al jaren een wanbeleid voert op verkeersgebied, men voert superboetes in (die enkel de 'gewone' mens treffen), men plant overal flitspalen (soms vraag ik me af waarom er daar en daar staan, overschot mss?) enz... maar het aantal verkeersdoden blijft hetzelfde, stemt toch tot nadenken.
Op school draagt men hierin een grote verantwoordelijkheid, hier kan men de kinderen duidelijk maken dat een gordel best wel nuttig is, ik vind trouwens dat men zich op school niet moet beperken tot verkeerslessen die enkel slagen op de fiets, het is noodzakelijk dat kinderen ook weten dat je zelf ook een zekere verantwoordelijkheid draagt... soit, eigenlijk hoort dit voor het grootste deel al thuis in een andere topic heb ik den indruk
Reply With Quote