30-05-2003, 21:17
|
 |
Administrator
|
|
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
|
|
Vosse Bij Kuismanen tijdens Spa Euro race
Quote:
Amper een week na de 24 Uren van de Nürburgring zal Vincent in Francorchamps aan de start staan van de traditionele 4 Uren van het Belcar kampioenschap. Een hele prestatie, gelet op de drukke agenda van de piloot uit Verviers. "Onmiddellijk na de race op de Ring, moet ik voor Michelin naar Vallelunga, in Italië, voor een nieuwe reeks incentives. Dat verklaart waarom ik vrijdag niet in Francorchamps zal zijn voor het begin van de trainingen." Vlak na de finish van de 4 Uren, zondagavond, moet Vosse opnieuw vertrekken. "Dan gaat het richting Paul Ricard. De Belcar-manche vormt dus een intermezzo tussen twee goed gevulde weken!"
Nadat hij de monsterlijke Marcos Mantara LM600 van de Nederlander Herman Buurman in Zolder bestuurde en vervolgens aan de start kwam met de Chrysler Viper GTS-R van Paul Belmondo, eveneens op de Limburgse omloop, zal Vosse voor de derde keer met een andere wagen uitpakken. "Weer met een Viper, maar deze keer die van Kuismanen Racing. Mijn eerste contact met de Finnen dateert van vorig jaar en ik ben blij dat we deze keer effectief gaan samenwerken. Temeer omdat ik ook voor hen zal rijden in de 24 Uren van Zolder."
In Francorchamps, net als later in Zolder, zal Vincent deze Viper delen met de vaste piloten, Pertti Kuismanen et Karl Hasenbichler. "De wagen is een van de laatste wagens die gebouwd werd in de ateliers van Oreca. Dat betekent dat hij voorzien is van een maximaal aantal evoluties. De concurrentie zal zwaar zijn, maar ik denk toch dat we redelijkerwijze op de overwinning mogen mikken. Zeker in een race van 4 uren, meer nog in de 24 Uren van Zolder."
bron: autosport.be
|
Hopelijk krijgt GLPK weer heel at tegenstand net zoals tijdens het SWS weekend.