Ik denk dat de problemen die nu overkomen in België, met de allochtonen, bestaan gewoon omdat er vroeger (toen de mijnen, oa in Limburg, een belangrijke bron van inkomstenwaren ) te weinig mensen die "onaangename" werken wou doen.... Wat deed me (politiekers zeker)? Men haalde buitenlanders om ons "vuil werk" te doen. Zie maar in Genk bijvoorbeeld : het stikt er van de Turken, maar die mensen zijn hier al jaren en jaren lang, en nu willen sommige (Vlaams Block bv), ze allemaal weg sturen. Dit is wel wat gemakkelijk hè...
Ik denk ook dat we hier met een vicieuze cirkel te maken hebben : de allochtonen hebben andere gewoontes, ze worden stilaan uitgesloten, ze vinden dus geen werk, ze leven in slechtere omstandigheden dan de gemiddelde Belg, en beginnen dus te stelen en agressief te reageren... En dit maakt het enkel erger...
Maar wat is er dan als oplossing? Ze allemaal wegsturen? Volgens mij té radicaal, oneerlijk en bijna niet te doen.. Ze helpen bij het integreren? Is zeker de beste oplossing, maar als er geen medewerking is van hun kant, is dat niet te doen...
De ideale oplossing? Die ken ik niet, en niemand kent die volgens mij...
In Kongo is het eigelijk ongeveer het zelfde verhaal : de buitenlanders (wij Belgen in dit geval), komen eraan, zetten ONZE grenzen volgens ONZE behoeftes (politiekers weer...), maar zonder rekening te houden met de plaatselijk etnisch verdeelde groepen. Wat krijgt men dan : constant oorlog !!!! En niet enkel in Kongo, maar een beetje overal in Afrika eigenlijk...
Mvg, Vincent
PS : ik respecteer iedereen zijn mening, dit is trouwens enkel mijn persoonlijke mening.

</a>
|