View Single Post
Old 10-06-2003, 10:57
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Veiligheid in de Belcar

De gebeurtenissen in de Spa Euro Race hebben de veiligheidsproblematiek weer volop ter sprake gebracht.
Bijna iedereen heeft het dan over de zware crash van Georg Severich, waarbij ook een baancommissaris gewond werd. Ik denk echter dat het ongeval van de G&A-BMW een "normaal" race-incident was, een samenloop van omstandigheden waar niemand echt schuld aan had. Heel spijtig voor de betrokkenen, maar zulke ongevallen gebeuren nu eenmaal.
Wat ik echter wel heel verontrustend vind, is dat er alweer enkele gele vlag-incidenten geweest zijn, die wel zware gevolgen hadden kunnen hebben, en waar er wel schuldigen aan te wijzen waren. Ik heb Danny Dubois doorheen de jaren op zijn briefings ettelijke keren horen zeggen dat hij niet tolereert dat er met het leven van zijn baancommissarissen gespeeld wordt. Danny zal dat ook wel oprecht menen, maar zolang er niet wordt opgetreden, zullen zijn donderpreken bij bepaalde cowboys in dovemansoren blijven terechtkomen. Het spelletje "Geef eens wat extra gas onder de gele vlag" gaat gewoon verder.
Geel betekent : Gevaar! Snelheid aanpassen! Een piloot die onder een gele vlag van de baan gaat op een plek waar marshalls met een gestrande wagen bezig zijn, heeft geen enkel excuus. Wat die idioot in zijn gele Porsche zaterdag presteerde, kan gewoonweg niet. Voor zo een vergrijp is er slechts een afdoende sanctie: onmiddellijke uitsluiting!
Ik snap echt niet meer waarom er niet gereageerd wordt. Is het dan echt wachten op het moment dat er een dode valt?
Misschien in de 24 Uren van Zolder?
Reply With Quote