Thread: Belcar op VRT
View Single Post
Old 14-06-2003, 17:07
Eric Dupain Eric Dupain is offline
De Paddock Rookie

Ikke, ... en meteen ook iedereen die hier op de paddock komt ...

het heeft niets te maken met furieus reageren maar de dingen zijn niet altijd even eenvoudig. vergeet niet dat we over autosport bezig zijn, mijn en wellicht ook jullie passie want anders waren jullie hier niet maar ... autosport is in België nog steeds een kleine sport. we moeten roeien met de riemen die we hebben en proberen de kijker zo goed mogelijk te plezieren.

Peter doet dit in Pitstop met een lange reportage. Zelf doe ik het samen met de collega's in Sportpaleis in een veel korter stukje.

Ik denk dat zowel Peter als ik graag hadden dat we vandaag uitgebreid over Le Mans konden berichten, of nog beter ... het live uitzenden ... maar zo simpel is het niet hoor. Het is vaak een kwestie van rechten en plichten.

Maar ik wijk af ... of toch niet ...

want ik kan het niet genoeg benadrukken hoe goed wij het wel hebben op gebied van autosport.

Kumpen, Goossens, Saelens, Vosse, Vandepoele, Heylen ... op het circuit.
Een Belcar competitie om u tegen te zeggen.
Henrard, De Mevius in het WK cross country ( Dakar, ... )
Loix, Duval in het WK rally.
Binnenkort krijgen we in België met de Belgian Westhoek Ypres Rally een top deelnemersveld met Tsjoen, Snijers, Campos, Kuzaj, Thiry ... de sterk bezetste EK rally tot op heden.

En dit allemaal zonder één enkele constructeur in ons land !

Laat ons dus wat minder zeuren, wat meer genieten, wat meer chauvinist zijn en hopen dat de Belgen die nu in diverse autosporttakken op wereldniveau binnenkort de grote poort naar het succes openslaan. Als dat gebeurt komen er automatisch meer budgetten vrij. Het tennis is daar het beste voorbeeld van denk ik. 3 jaar geleden was tennis een relatief kleine sport op tv. Nu meppen onze ladies er zo op los dat we er niet langs kunnen kijken. Als dit ook in de autosport zou gebeuren dan ben ik er rotsvast van overtuigd dat we nog veel meer kunnen doen.
Reply With Quote