Quote:
Originally posted by FLAT6
En je kan dit misschien niet geloven maar het stoort mij ook als de tafel achter mij zijn cohiba aaansteekt op het moment dat mijn solleke voor mij neus wordt geschoven. Het was echter wel mijn vrije keuze om daar binnen te stappen.
|
Ok, nu met alle respect, maar als ik op restaurant wil gaan dan ga ik op restaurant. Dan ga ik niet eerst thuis denken wat ik zou doen moest er een roker in de zaal zitten.
Mijn eten smaakt gewoon niet meer...
Dat ge dat in een café niet kunt verbieden, daar kan ik perfect in volgen. Maar dat er mensen zijn die na een heerlijke maaltijd even hun lichaam vol Nicotine pompen, dat kan er bij mij niet in.
Quote:
Originally posted by Huudo
Echter: Aan alle kruisvaarders in deze de volgende bemerking. Dat roken de gezond schaadt, staat wel vast. Maar rokende auto's schaden evenzeer, rokende fabrieken nog meer. Alleen hebben we er nog minder inderecte hinder van en kraait geen hond ernaar. Het is goed een standpunt te hebben, maar extremisme is nooit goed. Iedereen moet ophouden kritiek te spuien over anderen zonder met een gedegen verbeteringsvoorstel te komen.
|
Maar met de auto rijden heeft voor de meesten onder ons een genoodzaakte bedoeling. Ze doen er trouwens alles aan om die zo "onschadelijk mogelijk" te maken. Net zoals er opde fabrieken steeds strengere milieu-voorschriften komen. Wat niet wilt zeggen dat ze al onschadelijk zijn hé. Maar net zoals jullie als roker de vrijheid willen over waar en wanneer roken, wil ik als niet roker ook de vrijheid hebben om te komen waar ik wil en wanneer ik wil.
Zo heb ik mij verleden jaar tijdens kerstmis eens heeeel kwaad gemaakt toen een tante, die naast me zat, het riskeerde om vlak na HAAR eten een sigaret op te steken, terwijl ik nog lekker aan het eten was. Die heb ik bij wijze van spreken met stoel en al heb buiten gezet.
Maar ik merk dat hier vooral Joviale rokers tussen zitten die rekenign houden met de niet-roker wat ik dus best ook wel apprecieer. Maar geloof me vrij, jullie zijn in de minderheid...