View Single Post
Old 23-06-2003, 11:04
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik ga me bewust uit deze discussie trachten te houden, want ik weet niet eens bij welke doelgroep ik me moet aansluiten : ik ben 20 jaar geleden gestopt met (sigaretten) roken, maar rook nu nog wel af en toe een sigaartje. En geloof het of niet, maar het is mijn vrouw geweest die me 20 jaar geleden vroeg om te stoppen met roken, wat ik prompt gedaan heb, en het was ook mijn vrouw die me enkele jaren geleden vroeg om af en toe een sigaartje te roken omdat ze dat graag ruikt, wat ik even prompt gedaan heb. Alleen : bij ons binnen wordt niet gerookt. Rokende bezoekers gaan bij ons zonder morren buiten roken en ik ga uit solidariteit mee buiten en steek een sigaartje op.

Iemand die in een restaurant naast mij een sigaret opsteekt vind ik dus storend, en dat mijn contactlenzen beginnen te prikken in mijn ogen van de rook in een café of andere openbare gelegenheid, stoort me dus wél, ook al rook ik zelf af en toe.

Daarentegen stoort het roken op zich me geheel niet, iedereen doet waarin hij zin heeft, al rook je een pakje tegelijk op. In onze cafetaria hebben ze trouwens van die rookafzuiging gehangen, die door de rokers nota bene altijd afgezet worden omdat het teveel lawaai maakt of omdat het "trekt". Tja, daar sta je dan...

In elk geval ben ik dus niet tegen rokers of tegen niet-rokers : zolang er ietwat gescheiden compartimenten bestaan in restaurants e.d. kan ik ermee leven. Ik ben trouwens iemand die (gezien het begin van mijn post) nooit goed weet in welk compartiment ik moet gaan zitten. Ik veronderstel dat je in deze context kan zeggen dat ik "bi" ben Voilà, de eerste "outing" op De Paddock is eruit

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote