View Single Post
Old 23-06-2003, 14:04
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally posted by joost
Misschien kan uw hoffelijkheid starten bij het benaderen van vrouwen als mensen en niet als klompen vlees...

Joost (ik rook )
Ik weet niet wat jij verstaat onder "vaste relatie" en "deftig gesprek", maar ik persoonlijk associeer dat niet meteen met een klomp vlees. Soit. Dat jij rookt, is jouw zaak natuurlijk en dat je er trots op bent, is heel lovenswaardig.

Quote:
i]Originally posted by Huudo[/i]
Hola makker, dit slaat nergens meer op. Er worden nu appelen met peren vergeleken. Typisch voor iemand die zijn gelijk kost wat kost wil halen. Soft-drugs zijn niet met hard-drugs te vergelijken. Ik wil u met uwe bazaar wel eens een ritje van 450 km probleemloos zien afleggen. Terwijl ik toch behoorlijk zeker over die afstand een sigaretje kan roken zonder enig probleem.

Softdrugs zijn geen maatschappelijke overlast. Hard-drugs aan de andere kant... Je had waarschijnlijk net eentje op toen je dat laatste geschreven hebt. Ik heb net mijn sigaretje uitgedaan dank u.
Bedankt dat je deze hebt willen inkoppen Huudo . Da's net mijn punt en mijn persoonlijke mening : ik schaar rokers gewoon bij druggebruikers allerhande. Zelf zien ze het zo niet, maar ik zie weinig verschil : dwangmatig gedrag dat anderen (kan) stoort (storen), gewoon om iets te voelen dat je anders niet voelt. Hoogstens een gradatieverschil. Maar de rokers weigeren dat koppig te aanvaarden. Sterker nog : van andere druggebruikers denken ze meestal iets in de trant van "schande, verschrikkelijk, wegzuiveren uit de maatschappij, wat een lozers." (en ik ken er genoeg die zo'n discours hebben). Dat veroordelen van anderen stuit me ook enorm tegen de borst (niet alleen in dit geval, in het algemeen).

Wat maatschappelijke overlast betreft : ik heb nog nooit last gehad van een hard druggebruiker en ik heb al wel enkele spuiten tegengekomen in de buurt waar ik vroeger woonde. Van rokers heb ik daarentegen al vaak last gehad...

En het argument van de krasse 90-jarige oom die al van z'n 12de rookt en nog blaakt van de gezondheid, wel geloof me vrij, dat zjin uitzonderlijke gevallen. Vele rokers piepen (soms letterlijk) wel anders na ettelijke jaren roken.

En wat maatschappelijke overlast betreft : soft-drugsgebruikers kunnen daar ook voor zorgen, net als hard-druggebruikers (verkeersongevallen waar je zelf naar verwijst). Daarom ook m'n vraag naar legalisering van zowel soft als hard drugs. Kun je de gebruikers ook beter lokaliseren en heb je gegarandeerd minder last van hard drugsgebruikers. Maatschappelijke overlast door sigaretten en sigaren is er ook wel degelijk : sociale zekerheid en bijvoorbeeld ook bijvoorbeeld bos- en andere branden (Innovation). Als dat geen levensgevaarlijke toestanden zijn waarin handenvol geld kruipt...

Alles wat ik hier getypt heb, is uiteraard voor eigen rekening en ik zal me er zeker niet populairder mee maken, maar dat is mijn zorg niet. Op boude uitspraken mag je straffe reacties verwachten. Het is gewoon m'n mening en nu bevind ik me in de positie waarin jij je bevond met het gordeldebat. Het kan verkeren .

PS : ik steek soms ook een sigaar op (meestal als ik alleen thuis ben), dus tot welke categorie behoor ik nu ?

PS 2 : bij mijn eerste post was ik nergens van onder de invloed ; hoogstens last van slaapgebrek.

Last edited by Mario; 23-06-2003 at 14:21.
Reply With Quote