Quote:
Originally posted by Sennake
Even voor alle duidelijkheid : oorringen beschouw ik niet als zijnde een "piercing" : zoiets is al sinds eeuwen sociaal aanvaard en of dat er dan 1 of 6 zijn maakt weinig uit.
|
Daar slaag je de nagel op de kop .... sociale aanvaarding
Als je 30 jaar geleden met een tattoo rondliep bekeken de mensen je ook vreemd. Iemand die in heel zijn oor oorringen had was toen ook alles behalve normaal. Vandaag de dag kijkt niemand er nog van op.
Daar waar vandaag mensen met piercings "vreemd" bekeken worden zijn zij de voorlopers van wat binnen 10 jaar als sociaal aanvaard beschouwd wordt.
Ikzelf ben niet echt pro tattoo, piercings, etc. (ik zal het zelf nooit laten plaatsen). Maar ik kan het best knap vinden bij bepaalde personen. Als die personen er dan gelukkig mee zijn .... Mij best.
Onder de term sociale aanvaarding kan je veel thema's noemen die de laatste jaren meer en meer ingeburgerd raken. Denk maar eens hoe Holebi's 10 jaar geleden door de maatschappij bekeken werden en waar ze vandaag de dag al staan. Ik zeg niet dat Holebi's al overal op sociale aanvaarding kunnen rekenen .... Maar ze zijn toch al een pak verder dan 10 jaar terug. Maar dit laatste hoort eigenlijk niet meer echt bij het onderwerp en is eigenlijk voer voor een andere discussie.