Ongeval Snijers tijdens verkenning Ieper
Patrick Snijers heeft gisteren een ongeval gehad tijdens de verkenningen voor de rally van Ieper. Het incident staat vandaag te lezen in een Vlaamse krant. Alleen de versie van Snijers ontbrak in die krant, die geven wij.
Het incident deed zich voor bij de verkenning van de allereerste KP gistermorgen. Volgens Het Nieuwsblad "donderde Patrick Snijers in Merkem met een spectaculaire crash van de weg af." De versie van Snijers klinkt helemaal anders.
Snijers bij pitstop.tv: "We waren net gestart. Ik kom uit een klein wegje, waar ik voorrang had. De weg was afgezoomd met hoge mais. Toen ik uit dat baantje kwam, ben ik aangereden door een jonge gast. Die is dus op ons geploft. Hij heeft ons wellicht niet gezien door die hoge mais. Ik ben in mijn recht, hij heeft ons geen voorrang verleend."
"Hij heeft ons vooraan gepakt. Ik reed met een splinternieuwe Subaru, die nog in rodage was. We hadden veel blikschade vooraan, die auto mocht dus meteen aan de kant."
"Nu vanmorgen heb ik toch nog wat pijn in mijn schouder van de dreun. Maar nog eens, we waren in ons recht. We zijn niet van de baan gegaan."
Ieper past het WK-systeem toe voor de verkenningen: op 2 dagen tijd mag iedereen maximaal 3 keer over de proeven rijden. Dat systeem vindt Snijers niet haalbaar in Belgie.
Snijers: "Er zijn meer dan 100 auto's die allemaal dus bijna tegelijk over die proeven rijden. Maar er is ook nog het gewone verkeer en dat maakt het allemaal moeilijk. Ik verken liever 's avonds of 's nachts."
bron : pitstop.tv
|