Thread: Vakbonden
View Single Post
Old 30-06-2003, 20:15
Hoppa's Avatar
Hoppa Hoppa is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by FastFons
man teveel werkt. Altijd maar klagen en bij het minste van die belachelijke stakingen, maar hebt ge die mensen al eens ooit zien doorwerken? Die komen volgens mij niet meer bij als ge ze in de prive zet....

FF
Ik denk dat je je teveel laat leiden door wat je op tv ziet zoals bij "het leven zoals het is". Inderdaad, er zijn nog vééééél mooie jobs aan de spoorweg en inderdaad, een hoop volk zou zich nogal verschieten als ze in de "privé" moesten werken, maar als er een trein passeert, wat wil je dan dat een spoorlegger doet, eronderspringen om toch maar verder te kunnen werken? Ook de 2 rangeerders in Brussel Zuid, iedereen zegt, amai die moeten niet veel doen, inderdaad, op een zondag hebben die mensen niet veel werk. Dat ze dat er niet bij vermeldden in het programma kan je toch wel begrijpen van VTM, anders zou het cliché van de luie NMBS-er wel eens doorprikt kunnen worden.
Ik werk al meer dan 20 jaar bij de NMBS en heb daar al verschillende jobs gedaan, ik weet zeer goed dat er mensen zijn die er een kunst van maken om zo weinig mogelijk te doen maar adt is ook het geval in het bedrijf waar mijn echtgenote werkt en dat is dan "den prive".

Het grote punt is dat wanneer er 10.000 mensen bij de spoorweg wegggaan er kan gesleuteld worden aan onze statuten waarbij wel eens onze ziekteverzekering en ons pensioen zou kunnen sneuvelen. Voor die dingen is de NMBS zelf verantwoordelijk. Jullie moeten niet zeggen dat jullie voor ons moeten betalen. Als we gaan doppen wel natuurlijk. Aan jullie de keuze.
Reply With Quote