View Single Post
  #19  
Old 29-07-2003, 21:22
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by Toyo
zonder de achtergrond te lezen/weten he, maar is het niet zo dat Ickx een inhaalactie onderneemt op bellof, zodoende is Ickx dus schuldig want hij zat nog niet helemaal voor bellof.
Ik wil niemand de schuld toeschuiven maar mijns inziens had bellof niet hoeven te liften (al is dat nu een ander verhaal als ie het wel had gedaan maarja )

Dat is dus mijn 1e indruk van het gebeuren.

Toyo, je opmerkingen raken kant noch wal!

Ickx reed aan de leiding en de aanval kwam van Bellof!
Wat het ongeval zelf betreft, wil ik toch even benadrukken dat men Ickx nooit officieel van roekeloosheid of iets dergelijks beschuldigd heeft. Ickx ligt bij het aansnijden van Eau Rouge nog duidelijk voor op Bellof, en "krijgt" dus de ideale lijn.
Ickx is na dit ongeval alleen maar vanuit Duitsland bekritiseerd geweest. De frustraties van de Duitsers was ergens ook wel te begrijpen. Tot dan toe had Duitsland nog niet al te veel prijzen weggekaapt in de Formule 1 (van de Schumachers was nog geen sprake). Bellof was de grote belofte die de eerste Duitse formule 1-wereldkampioen moest worden. Bellof reed naast Groep C bij Brun dat jaar ook in de Formule 1 bij Tyrrell. Samen met een zekere Ayrton Senna da Silva die dat jaar voor Toleman reed, was hij de revelatie van het seizoen. Denk maar aan die fantastische regenrace op Monaco (vroegtijdig afgevlagd door wedstrijdleider........Jacky Ickx! , waardoor MacLaren-TAG-Porsche-piloot Alain Prost de Grand Prix won))
Wat het ongeval zelf nog betreft : "jonge wolf" Bellof wilde die dag de "ancien" Ickx een lesje leren (de Monaco-affaire zal ook nog wel in zijn achterhoofd gezeten hebben) en nam daarbij simpelweg te veel risico's. Het verhaal van de blauwe vlaggen heb ik nog nooit eerder gehoord. Die info komt dan ook van een Duitse site. Klasseren onder de noemer "ONZIN" dus.
Reply With Quote