Schumi's uitspraken zijn gewoon stemmingmakerij. Teamorders moeten kunnen, er is verdorie veel te veel geld mee gemoeid, en als de teammaat die plaats moet ruimen daar vrede mee heeft, is er geen probleem. Iedereen die naar de F1 kijkt voor de sport en puur de sport alleen, adviseer ik dringend naar andere series uit te kijken, en dan nog...
Teamorders en afspraken, wat hetzelfde is volgens mijn zeer bescheiden mening, zijn niet nieuw. Senna/Prost (toen het nog goed ding), Senna/Berger, Schumacher/Irvine, Hakinnen/Coulthard, Schumacher/Barichello. In de laatste 2 gevallen is er een identiek incident gebeurd en toch was de reaktie van de meerderheid verschillend. Komt volgens mij ook door hoe de teams erop reageren.
1. Coulthard/Hakinnen: Australië 98. Eerste race van het seizoen en DC ruimt baan om Mika's 2de F1 zege een feit te laten zijn. Mika wordt WK dat jaar. Reaktie publiek: Grrr

McLarens reaktie: Inderdaad een afspraak tussen de rijders, wie het eerst door de eerste bocht gaat, wint de race enz. Reaktie publiek:

maar ok.
2. Barichello/Schumi: Gekende story, Rubinho in de laatste recht lijn aan de kant, Schumi wint en wordt later WK. Reaktie publiek:

Reaktie Ferrari: Ja maar, contract, ja maar, dit, ja maar zus en ja maar zo enz. enz. Reaktie publiek:
In beide situaties werd het resultaat zogezegd "vervalst". Alleen gaf McLaren het toe dat er afspraken waren. Ferrari had geen idee om er gepast op te antwoorden.
DAT is de reden waarom iedereen er over gevallen is.
Als je iets mispeutert in het leven en het komt uit, geef het gewoon ruiterlijk toe en leg uit waarom, niet later, maar onmiddellijk. Iedere mens kan daar mee leven, maar niet als het naar smoesjes ruikt enz. Zie ook naar de politici. Zij die iets misdoen en onmiddellijk toegeven , worden niet lang daarna gerust gelaten, echter zij die vanalles beginnen uitvinden en uitvluchten en smoesjes worden zeeer lang achtervolgt.
Arm Ferrari, arme Schumacher. De uitspraken bewijzen ook dat hij zich zwakker voelt dit jaar.