View Single Post
Old 07-08-2003, 12:18
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie

Wij komen met onze "Sleur" en mijn eigen Lotus om bij te leren. Ik vind deze namiddagen een schitterend idee van Andy en Eric, maar persoonlijk vind ik wel dat er meer en meer onervaren piloten het alleen wagen om in de namiddag vrij rond te rijden. Volgende week is het de derde maal dat ik hieraan deel neem en telkens merk ik roekeloze chauffeurs op. Ik begrijp dat iedereen ergens moet beginnen met leren, maar waarom proberen ze te lopen alvorens ze nog niet kunnen stappen waardoor ze ons en andere iets of wat ervaren of simpel weg gedisciplineerde chauffeurs (om het woord piloot niet in de mond te nemen) in gevaar brengen? Na de cursus in de voormiddag denken de meeste leerlingen dat ze het na een tiental rondjes kunnen en dan worden ze in de namiddag losgelaten en zijn ze er van overtuigd dat ze in hun standaard wagentje uitgerust met turbo stickers het ronderecord kunnen breken. Is het niet mogelijk om deze beginners op een of andere manier beter te begeleiden in de namiddag? Ik mag er niet aan denken dat mijn wagen beschadigd wordt door de roekeloosheid van een onervaren chauffeur of stel je eens voor dat jullie komen trainen voor de TC en dat je door schade niet kunt starten…Als ik merk dat er iemand dichterbij komt, dan gebruik ik op het ogenblik dat hij/zij vlak achter me zit mijn richtingaanwijzers en laat passeren. Het heeft geen zin om zelf tot het uiterste te gaan want dan gebeuren er ongelukken. Deze namiddagen zijn geen racesituaties, maar trainingen en/of gelegenheden om ervaring op te doen.Enfin tot hiertoe heb ik nog geen enkel ongeval gezien. Het beperkt zich tot uitstapjes in de kattenbak, maar ik hoop dat het hierbij blijft. See ya! Btw, Andy...organiseer je dit jaar nog iets op Francorchamps?
Reply With Quote