View Single Post
Old 09-08-2003, 08:31
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Mijn vooruitblik :

(Wat de guest betreft is er voor mij momenteel te weinig klare kijk op hun voorbereiding om over hun top 5 kansen te oordelen... Ik heb me dan ook maar bij de vaste Belcar waarden gehouden.)

Eén van de favorieten voor deze 24 uren is volgens mij de Porsche 996 GT3 RS waarmee AD Sport aan de start komt. Het Lummense bedrijf maakt elk jaar een erezaak van deze wedstrijd, en dat zal ook nu niet anders zijn.
Daarenboven kent deze wagen een zeer sterke bezetting met volgend pilotenkwartet :

- Albert Vanierschot : hij won deze wedstrijd reeds drie maal en weet maar al te goed hoe hij en zijn team een etmaalrace moeten aanpakken. De naam "Koning van Zolder" heeft hij namelijk niet zomaar gekregen...
- Erik Bruynoghe : ook al een ex-winnaar van de Zolderse 24 Uren. Een piloot met regelmaat en ervaring, die in het verleden reeds bewees van zeer grote waarde te kunnen zijn in een dergelijk team. Was vorig jaar nog tweede tijdens deze wedstrijd...
- Koen Wauters : is al lang veel meer dan zomaar een "rijdende zanger-presentator". Eindigde vorig jaar samen met zijn broer Kris en met Erik Bruynoghe op de tweede plaats. Koen rijdt ondertussen reeds 10 jaar voor AD Sport...
- Kris Wauters : lag met zijn indrukwekkende stint 's nachts vorig jaar aan de basis van hun tweede plaats. Kent het team 100% en is een zeer "nuchtere" piloot. Een kerel die tijdens de afgelopen jaren de nodige waardering afdwong door zijn prestaties.

Dit is natuurlijk maar één van de grote favorieten. Persoonlijk tip ik nog steeds op de GLPK-Viper voor de overwinning. De wagen loopt dit jaar reeds het hele seizoen als een Zwitsers uurwerk en met Anthony Kumpen, Bert Longin, Stéphane Cohen en Vincent Dupont is de bezetting ook ijzersterk. Vier vaste waarden, die elk reeds bewezen wat ze waard zijn, zowel in 2-uurs races als in etmaalraces. Vier ex-winnaars van de 24 U van Zolder ook... en een niet te versmaden extra motivatie : als ze dit jaar winnen, is Vincent Dupont de eerste die 4 keer deze wedstrijd wint. Een nek-aan-nek race met Albert Vanierschot voor deze grote eer dus...

Naast de bovenvermelde wagens van GLPK en AD Sport, vervolledigen SRT (Corvette C5R), de Kuismanen-Viper en de RTM-Porsche van Marc Goossens/Rudi Penders en Kurt Dujardyn mijn persoonlijke top 5 van de vaste Belcar deelnemers. Als ze allen van pech gespaard mogen blijven, natuurlijk...
Reply With Quote