View Single Post
Old 12-08-2003, 20:20
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

Dit zal inderdaad een eeuwige discussie blijven, alhoewel we ons vrij snel er vanaf kunnen maken.
Een GT wagen is van nature een "Sportwagen", een "Toerisme" is een auto die bedoelt is om personen te transporteren.
Een doordeweekse BMW E46 behoort uiteraard tot de tweede klasse, daar is weinig discussie over.
Een BMW E46 M3 GTR kan je dus gerust als sportwagen bestempelen maar wat doe je dan met de 4 plaatsen ?
Je kan dit ook in de andere richting bekijken.
Een Porsche ( 911 of andere ) heeft ook vier plaatsen ofwel 2+2 zoals hij beschreven staat bij de verkeersbelasting.
Dit zijn er eveneens 4.
Ik denk dat het tijd wordt dat de FIA dit ergens gaat vastleggen om op die manier latere discussies te kunnen verhinderen.
Tijdens de 24 h. van Spa was er inderdaad de Seat Silhouette die naar de letter van het reglement inderdaad een GT is.
Een silhouette is inderdaad een wagen die voor niks anders bedoelt is dan racen.
Er bestaat zelfs geen enkele silhouette om op de openbare weg te rijden.
Maar daar wringt het nu net want een silhouette wordt net gebouwd naar een model van een legaal toegelaten personenvoertuig.
M.a.w. je kan geen silhouette bouwen van een Viper, Corvette, Porsche, e.d.
Voor mij mag de M3 CSL of GTR gerust als sportwagen beschouwd worden maar op circuit blijft het een toerisme.
Wat ga je anders met alle andere toerismes doen, zijn die niet allemaal bedoelt om sportief mee om te springen ?
Uiteraard zou ook ik graag een BMW M3 GTR tussen die bende "Janette" Porsches ( De Le Mans gangers weten waarover we het hebben ) zien rijden maar ik vrees voor een gevaarlijk voorbeeld !!!
Reply With Quote