Tevreden kan ik terugblikken op onze organisatie van gisteren. Het weer was opnieuw heel goed, het was warm maar de 37,5 graden van de dag ervoor werden gelukkig niet bereikt. Tijdens het ochtend gedeelte hadden we opnieuw een 30-tal deelnemers die hun eerste stappen op het circuit kwamen zetten. Er waren enkele Golfjes, BMW's Porsches, Alfa's, Fiatjes, Subaru's, MG's en verder een Volvo Cabrio, Audi A8, VW Corrado, Mercedes SLK, Sierra Cosworth en zelfs een Maserati 3200 GT. De meeste deelnemers deden het heel behoorlijk en hebben een mooie dag beleefd, ze waren allemaal tevreden en kwamen ook allemaal van het circuit af zonder schade, behalve de Maserati. Na een schuiver op post 4 (eerste rechtse) belandde deze bolide in de vangrails. Jammer genoeg met heel wat schade.
Het vrij rijden bracht ook weer heel wat mensen op de been. Het was een mengelmoes van wagens, korte opsomming : Een 5-tal E46 M3's, mooie Porsches, een aantal Subaru Impreza's, enkele Formule wagens (FFord-FV), 2 cup Mini's en Yarissen, een mooie Opel Manta 400 en de vaste Opel GTvan CSL, de opels van DK cars, de Perdieus FunCup waarmee ikzelf vorige maand het podium haalde in de 25u, een meute Lotus Elises, een Mercedes 500 ..., een donkerblauwe Ultima, een aantal deelnemers uit de sprinters Cup (D'Hooghe Spyder, Horemans Alfa, Alberts Triumph Dolomite,...) en tal van anderen. De paddock stond helemaal vol en er was ook wel wat publiek zo te zien. Dit bont gezelschap is soms echt de moeite waard. Er gebeurde geen ongevallen op enkele gebruikelijke bezoekjes aan een grindbak en verschillende "near-misses" na. Er was enkel een incident met een deelnemer die met zijn oude 5-serie BMW meerdere ronden na mekaar de chicane afsneed en de piste vol zand en grind gooide. Na een oproep van de baancommissarissen hebben we deze wagen dan ook meteen de zwarte vlag gegeven. Zijn uitleg was dat zijn remmen het niet meer tegoei deden. We hebben hem en zijn remmen toen een tijdje laten afkoelen en daarna mocht hij terug de baan op maar hij moest van "Win Percy" wel beloven dat dit niet meer gebeurde, anders mocht hij na de sessie de piste met de borstel zelf gaan proper maken. We kregen geen klachten meer...
We zijn heel tolerant maar als er moet ingegrepen worden doen wij dat ook. Ik hoop dat de deelnemers zich allemaal goed geamuseerd hebben want dat is voor mij nog altijd het belangrijkste.
Tot op de volgende ERAN-dag op 24 september
Andy
|