Wat de kleuren betreft, ik gebruik ook nauwelijks of nooit spuitbussen. Dus ik kan niet echt een richting aangeven van welke kleur nu te vervangen door wat. Mijn devies is, zoals steeds bij modelbouw, eerst even uittesten en als de tinten je bevallen: gebruiken. Voor al mijn aluminium gebruik ik Alu van Testors, maar niet de metalizers, de gewone Alu. Alclad is zeker een aanrader voor alles wat ALU een aanverwante tinten aangaan. Meestal houdt ik me aan de voorgestelde kleurmengelingen die Tamiya opgeeft, tenzij mijn referentiemateriaal anders aangeven.
Ik had het verslag van de bouw van de S27 Williams al eerder gezien. Impressive stuff, maar je mag dit zeker niet gebruiken om je te laten leiden bij het bouwen. Immers een S27 resinkit is echt wel iets anders dan een Tamiya exemplaar in plastic. Er zijn zeker een paar coole ideeën uit te halen, maar de hints en tips die hij geeft voor tijdens het bouwen, zijn waardeloos als je aan de Tamiya versie begint.
Over de plus en minpunten kan ik niets zeggen aangezien ik de kit niet in huis heb.
|