Met de kwalificaties achter de rug kan nu iedereen uitkijken naar de start van de 24 Uren van Zolder. Voor het Daikin Racing Team is alles volgens plan verlopen. Met een chrono van 1'48" zijn we tevreden aangezien we weinig belang hechten aan de startplaats. Regelmaat zal onze troef moeten zijn en ik weet zeker dat de meisjes (Kelly Jamers - Alexandra Van de Velde - Stephanie Boden) hun mannetje zullen staan, net zoals Christian Van de Velde trouwens. Twee van de dames werken trouwens een dubbelprogramma af. Zo zal Alexandra zaterdag eerst twee Mini races rijden alvorens de start te nemen van de 24 uren op de Daikin BMW. Ze zal worden afgelost door Kelly die eerst twee Yaris manches gaat betwisten. Een druk programma dus!!
Ondanks het feit dat ik liever zelf aan deze 24 uren had deelgenomen (wat de 10de keer op rij zou geweest zijn, maarja...) beleef ik ook veel plezier in het begeleiden van dit team. Ons doel is de race uitrijden, door regelmaat een kans maken op een podium in TA en verder ons in de TOP 3 nestelen van het BELCAR kampioenschap in TA. De puntenverdeling na 6 en 12 uren geven een extra dimensie aan deze race waardoor het plannen van de stops doorslaggevend kan zijn.
See You in Zolder en duim voor ons
|