[QUOTE]
Originally posted by guy
[B]Toen ik aan de 24 uren deelnam , eind jaren tachtig (7de in 1985 en 3de in 1989), was het snelheidsverschil tussen de eerste en laatste auto misschien 12 à 15 sekonden. We reden ook allemaal, zeker de 'snelle' auto's met een NORMALE lichtbundel .
GOE GEZEGD GUY-ke !!
Die piloten van de snellere wagens zouden eens moeten beseffen dat ze met hunne "kerstboom" altijd te laten branden een véél groter risico op ongeval lopen omdat ge werkelijk ONMOGELIJK kunt zien of er nu 2 of 3 wagens achter U zitten, en of ze nu 10 of 30 meter achter U zijn ; niets kunde nog zien !!! Gewoon standaard lichten (met 150 watt lampen erin) en eventueel één paar KLEINE verstralers erop is méér dan genoeg om uwe weg te vinden , geloof me . (zeker in Zolder ; daar is de helft van de omloop toch al verlicht door de paddock-lichten ) Anders moeten die gasten eens dringend hun ogen laten nakijken hoor ! ! En dat gezaag altijd over die snelle en trage auto's is trouwens DIKKE BULLSH*T : het is aan de snellere auto's (en ik schrijf opzettelijk niet "piloten" !!) om in te schatten of ze in kunnen halen of niet ; anders moeten ze maar wachten tot NA de bocht ! Die zever altijd van niveau-verschil en snelheidsverschil is er al honderd jaar en op alle omlopen van het melkwegstelsel ; hebben jullie soms liever van die "spannende" koersen waar iedereen even snel in een treintje achter elkaar rijden (stijl F3000) maar dan 24 uur achteréén ?????????
Zowel in Daytona , op de Ring of in Le Mans zijn er snelle en tragere mannen en auto's ; in Le Mans is dat snelheidsverschil nog vééééél groter, en daar rijden ook wel amateurs mee hoor ! 't is tenminste zo dat het publiek nog eens een inhaalmaneuver kan zien .
Zo, dat moest nu echt eens van mijn hart zie ! !