Thread: niveau coureurs
View Single Post
Old 26-08-2003, 06:16
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Iedereen is hier altijd maar bezig over snelheid en respect, maar eigenlijk is het zoals AJ schrijft. Toen ik vorig jaar meereed waren wij de kleine garnaal van 2002. Chris vertelde me de achterruit en de spiegels af te plakken omdat die mannen met hunnen kertsboom steeds alles laten branden. En het was zo ; ik kan jullie beloven dat je niets ziet als die grote jongens afkomen. Blijkbaar hebben ZIJ het nodig om veel licht te maken, anders zien ze niet en kunnen ze geen snelle ronden draaien.

Het ganse gebeuren ligt hem dus in het respect voor materiaal en medemens. In de TC zitten we ook met rondeverschillen van om en bij de 15 à 20 seconden, en als Schreurs of die mannen van US Carworld met hunne Porsche afkomen, dan wachten die mannen tot na de bocht om op het rechte stuk dan weg te scheuren.

Het steeds moeten in de spiegels kijken is een afmatting op zich, de snellere moeten maar met meer verstand rijden. Aanrijdingen heb je altijd, maar om het inderdaad steeds op de kap van de tragere te zitten is heel dom. Ik herinner me dat Anthony Kumpen na de race vorig jaar tegen me zij, jullie als tragere waren niet het probleem, het zijn diegene die in de bochten gaan twijfelen die het probleem vormen.

Kom maar eens kijken naar de 10 uur allemaal, de show van de 24 H is het niet, maar het respect en de sfeer tussen de teams zit er dan goed in.

Al die zogezegde namen, die 1 keer per jaar meerijden, al die zogezegde namen die sprintraces rijden en dan zomaar de 24H gaan rijden, een oplossing zou kunnen zijn: verplicht 1 jaar TC rijden om dan de 24H te mogen rijden. Kwestie van respect, wedstrijdritme en ervaring op te doen tijdens 5 x 4 H en 1 x 10 H.

Last edited by Driesco; 26-08-2003 at 06:20.