Quote:
Originally posted by flugel
Woowoow, in België is er geen sprake van een recessie hé in tegenstelling tot duitsland, maar dit geheel terzijde 
|
Kijk vandaag eens in De Standaard of TIJD, ook onze economie is letterlijk gekrompen. Recessie is trouwens eens term die je in tijden van crisis wel mag gebruiken, al krimpt de economie niet letterlijk.
Belcar lijdt zeker onder de economie en bovendien worden we in ons klein België met de waanzinnige situatie geconfronteerd waarbij er nog een kampioenschap is met een tiental goede GT's en enkele silhouettes die niet zouden misstaan in het Belcar-kampioenschap.
Het is hoog tijd dat de organisatoren samen gaan zitten om dat wederzijds kannibalisme te stoppen en uit elkaars vaarwater te blijven.
Zou er geen mogelijkheid bestaan om het belcar-kampioenschap louter en alleen aan GT's/silhouettes voor te behouden met een GTC-divisie (- 2000 cc) als budgetvriendelijke optie (Ginetta, Lotus, Opel Speedster, Caterham...)?
We komen nu makkelijk (BTCS + Belcar) aan 40 GT's en voeg daarbij nog een tiental GTC's en je hebt een prachtig endurance-kampioenschap.
En laat de BTCS zijn pijlen richten op de echte Tourings...
Een veel gehoorde opmerking van de piloten/teams behelst ook de format, dwz. de 5 2-uren wedstrijden op Spa en Zolder. Veel teams/piloten zouden die wat graag ruilen voor 2 2-uren wedstrijden + een 1000 km of 6 uren-wedstrijd waar je 3 piloten kan inzetten (budget). Bovendien lijkt de buitenlandse uitstap ook een gemis, maar ik denk dat die wel terugkomt. Waarom het vernieuwde Brands-Hatch niet?
Joost