Quote:
Originally posted by HHugo
Als ze nu in de komende GP de banden na de race gaan opmeten zonder een duidelijk omschreven procedure, dan is dat grote onzin. Heb je die banden al eens goed bekeken na de race: de helft van het circuit plakt erin. Bridgestone loopt evenveel kans op een 'onreglementair' loopvlak als Michelin
|
Wel je zegt het toch zelf ....
In Hongarije zijn de michelins al opgemeten na de race ..... Verschillende exemplaren werden te breed bevonden ..... Toch hebben ze geen sanctie gekregen .... Enkel een brief met de vraag om het aan te passen tegen de GP van Italië. Zelfs geen boete ....
Quote:
Na de GP van Hongarije dienden onbekenden klacht in, waardoor de FIA de voorste Michelin banden niet in nieuwe toestand, maar na de race opmat. Verschillende exemplaren werden te groot bevonden.
bron: f1pits.net
|
Maleisië '99
Ferrari wordt na de race gewezen op de barge-boards die gebruik maken van een gat in de reglementering.
==> Geldboete + aanpassen tegen de volgende GP
Ik zie echt niet in waaruit je kunt concluderen dat de FIA pro Ferrari is.
-------------------------------------
Bovendien is de kans dat Bridgestone de regel niet haalt kleiner omdat die zowieso smallere voorbanden hebben.