Quote:
Originally posted by Maarten
ik heb ondervonden dat wanneer je zelf iemand van de 'gazet' contacteert dat het vrij makkelijk gaat om een verslag te krijgen. Mits de juiste motivatie in een mail ben ik er dit jaar ook weer simpel in geslaagd om een artikel vast te krijgen in de gva en dit werd ook in het nieuwsblad gepubliceerd. Daarbij heb ik na een simpele mail te hebben verstuurd zelfs een reportage vastgekregen die voor de 2003 miles zal verschijnen met foto!
Het lijkt mij dus een opdracht voor de organisatoren om de pers op te zoeken zodat deze alles leert kennen. Je moet niet na een weekend klagen dat er nergens iets van verschenen is, maar voor het weekend contact opnemen met de pers! Voor de zeer grote maar nieuwe evenementen in België is de eerste stap aan de organisatoren om te laten weten aan de pers wat ze organiseren en op tijd een aanvraag doen voor een artikel, waarna de pers als ze het evenement kennen, ze wel zullen terugkomen het volgende jaar voor een reportage. Dit is toch bij de Fun Cup het geval. Deze discipline is totaal niet bekend bij de modale vlaming, ik denk dat dat voor de Belcar ook geldt trouwens, maar soit .. ! Het lijkt waarschijnlijk niet logisch dat de organisatoren contact moeten opnemen met de pers, maar voorlopig is het toch zo, tot wanneer de nationale autosport nog beter bekend is!
|
Maarten,
denk je nu echt dat ze in Zolder of Spa de journalisten niet kennen? Maar het zijn niet zij die beslissen wat in een krant verschijnt, hoe graag ze dat ook willen laten uitschijnen. Hierover gaat de redactievergadering, of nog veel erger de marketing of commerciële afdeling...
Wat niet wegneemt dat een goede relatie beter is dan geen of een slechte.
Joost