Ik denk het volgende te weten, corrigeer me mannen als ik ergens een steek laat vallen.
De C-licentie is de gemakkelijkste, je moet er helemaal niets voor kennen, je kan ze op de dag van de meeting zelf aanvragen om
vooralsnog mee te rijden.
De A-licentie , of de provinciale tour op.
Voor deze licentie moet je toch wel op de hoogte zijn van ongeveer alle reglementen die te maken hebben met het provinciale (VAS-ASAF) circuit-gebeuren. De nadruk ligt wel op de theorie en minder op de stuurmanskunst. Versta me niet verkeerd,je moet wel je lijnen kunnen rijden maar men weet ook dat je een beginnend piloot bent, m.a.w. na een cursus bij ERAN of Carlier kan je de praktische proef wel aan.
En dan de B-licentie .
Deze licentie is nodig als je nationale wedstrijden wil rijden.
Theorie over reglementen en vlaggen kan men vergelijken met de A-licentie, doch de praktische proef is hier het belangrijkste . Je moet op het circuit kunnen bewijzen dat je SNEL en VEILIG kan sturen. Bij proeven die worden georganiseerd op het circuit van Zolder gaat ong. 80% terug naar huis zonder !
Dit is het ongeveer in grove lijnen!
|