Hier is Peter B. in hoogsteigen persoon.
Ik ben -eerlijk gezegd- wel wat verrast door de negatieve reacties. Ik dacht dat elke kans om autosport te promoten positief zou onthaald worden, maar blijkbaar ligt dat toch moeilijk.
Wat doe je in een eerste uitzending van een programma? Je probeert zoveel mogelijk de actualiteit te brengen. De recente actualiteit bij competities zonder exclusieve TV-rechten, was
- de Barum rally voor het EK
- de 24 Uren van Zolder
Inderdaad, weer die 24 uren van Zolder ...

Was dat niet een van de populairste races van het jaar in ons land? Ik kan me natuurlijk vergissen.
Wie het verslag gezien heeft in Pitstop TV en daarna in TurboTV en daarbij geen verschil heeft gemerkt, heeft dan niet goed gekeken, vrees ik.
In Pitstop TV brachten we een chronologisch verslag van de 24 uren op basis van de beelden geleverd door Circuit Zolder en Videohouse.
In TurboTV blikten we terug op de 24 Uren in magazine-vorm. We begonnen het verslag zelfs met het podium

, in de veronderstelling dat iedereen intussen toch al wel zal weten dat GLPK gewonnen had. Wie het verschil niet gezien heeft of niet wil zien, tja ... de gustibus ...
De Barum rally werd afgelopen weekend gereden en zat op kop in TurboTV.
We hebben inderdaad het programma niet meteen volgestouwd met Supermotard en Boxer Cup en dit en dat, omdat we nog een aantal weken en maanden te gaan hebben

... planning, weet je wel, en planning op lange termijn. Wie volgende week naar TurboTV kijkt, zal actie zien op 2 wielen.
Wie beweert dat Peter B. absoluut gekant was tegen een autosportmagazine op VRT, is niet correct bezig. Peter B. had daar zijn bedenkingen bij, in het licht van financiële schaarste. De vijver is vrij klein, weet je wel.
Als ik me niet vergis, loopt er op de VRT toch al om de 2 weken een autosportmagazine net voor de live uitzending van de F1. Dus hoera toch?
Ik hoop dat de meeste autosportliefhebbers door hebben dat LibertyTV een onwaarschijnlijk fantastische kans biedt door TurboTV in PRIME TIME te programmeren. Is het dan niet ongelooflijk fantastisch dat de 24 uren van Zolder ook eens in PRIME TIME worden uitgezonden? Ik dacht van wel. Ik ben een autosportfanaat, ik adem autosport, ik vind het vreselijk hoe autosport soms behandeld wordt op de stations, genre VTM, VRT, VT4 in PRIME TIME. Ik zal hier maar niet uitleggen hoe we moeten wringen en doen om een item in het nieuws te krijgen.
De kansen die LibertyTV autosport geeft, zijn haast onbetaalbaar voor de promotie van de sport.
Vandaar dat inderdaad een aantal onderwerpen uit Pitstop TV, dat op onmogelijke uren wordt uitgezonden, zullen herwerkt worden voor een uitzending in PRIME TIME op LibertyTV.
Promotie van de autosport, daar gaat het bij mij om, al sinds 1989, toen ik als jonge gast bij VTM begon ... en ik blijf ervoor vechten. Met dank aan LibertyTV.