View Single Post
Old 07-09-2003, 17:09
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Press Release - FIA-GT Anderstorp

De pech houdt niet op voor Anthony Kumpen.

Voor de zevende ronde van het FIA GT Kampioenschap had men er bij Carsport Force One op gehoopt dat de pech deze keer achterwege zou blijven. Tijdens de trainingen en de kwalificaties werd er goed gepresteerd, met een knappe vierde plaats voor Anthony Kumpen tijdens de tweede kwalificatiesessie.
Het was ook Anthony Kumpen die de start nam en zich doorheen het veld naar voor laveerde, om op vrij korte tijd zich in de top drie te handhaven. Maar ook nu weer sloeg het noodlot toe…

Anthony Kumpen en Mike Hezemans reisden af naar Anderstorp met goede hoop. Na de vele tegenslagen die het duo reeds kende dit jaar, rekende iedereen erop dat ze deze keer wel van pech zouden gespaard blijven. Tijdens de kwalificaties werd een achtste tijd gerealiseerd in sessie 1 en een vierde tijd in sessie 2. Doch, de ochtendsessie was sneller, dus dienden Kumpen en Hezemans zich tevreden te stellen met een plaats op de vierde startlijn. Maar in een wedstrijd over drie uren is dit geen ramp, opbouwen was de boodschap.

Het was de jonge Anthony Kumpen die het stuur ter hand nam voor de start van de wedstrijd. Vertrokken van op een achtste positie, vocht Anthony zich een weg terug naar voor. Iets wat aardig lukte, want na één ronde bevond hij zich reeds op de vijfde stek. “De wagen gedroeg zich goed, en het was geen probleem om me een weg te banen naar voor”, vertelt Anthony Kumpen. “We hadden gepland om na zowat een uur de eerste pilotenwissel te doen, en toen lag ik reeds derde, op een tiental seconden van de leider. Wetende dat Mike sneller is dan de andere piloten die de tweede stint zouden rijden, zag het er dus zeer goed uit!”

Toen Anthony zich na 57 minuten opmaakte om de pitlane te gaan opzoeken voor de geplande wissel, weigerde de brandstoftoevoer dienst. Noodgedwongen diende hij de wagen opzij te zetten en met lede ogen toe te zien hoe een mooi resultaat verloren ging. “Ik had plots geen benzinedruk meer. Waarschijnlijk heeft de benzinepomp het begeven. Echt jammer, want de wagen was goed en ook de Pirelli’s bewezen weer constant te kunnen blijven. Zonder het euvel met de benzinetoevoer, betwijfel ik of men ons hier van het podium had kunnen houden…”
Reply With Quote