View Single Post
Old 09-09-2003, 21:53
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ford Focus WRC 02 - Rally Corsica 2002 - Duval/Fortin (Tamiya - 1/24)

Ik ben er eindelijk aan begonnen. Eerst heb ik de carosserie grondig geschuurd, gereinigd en ontvet. Daarna is de grondlaag gespoten (wit). Na 24 uur drogen werd de eerste laklaag (Tamiya TS-51 "telefonica blue") gespoten. De verf "dekt" niet echt goed zodat de randjes nog zichtbaar wit blijven. Minstens 2 extra deklagen zullen hier nodig zijn...

Na 24 uur kwam de 2e laklaag dus, en na nog eens 24 uur wachten heb ik de 3e laklaag gespoten. Het model ziet er nu acceptabel uit en dus laat ik het er voorlopig bij qua spuitwerk.

Als het model door en door droog is zal ik het nog lichtjes opschuren en daarna polieren. Dat zou het wat de laklaag betreft, moeten zijn. Daarna kunnen we beginnen met de decals...

Ondertussen heb ik de koplampen aangepakt. Die zijn foutief en dateren blijkbaar nog van het 1999 model. Tamiya heeft hier verzuimd om de juiste koplampen mee te leveren dus moeten we ze aanpassen. Het gaat hier namelijk om het 2002 model.

De koplamp-spiegel werd weggefreesd, en ik heb de dubbele koplampen zorgvuldig nagebouwd en in het lichtblok gelijmd. Morgen is de andere kant aan de beurt... En daarna is er nog een boel afwerking en schuurwerk te doen natuurlijk. Maar de lichtblokken zullen er in elk geval een pak realistischer en correcter uitzien...

Tot zover deze bespreking...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	focus_001.jpg
Views:	325
Size:	86.5 KB
ID:	722   Click image for larger version

Name:	focus_002.jpg
Views:	346
Size:	80.8 KB
ID:	723   Click image for larger version

Name:	focus_003.jpg
Views:	330
Size:	66.4 KB
ID:	724   Click image for larger version

Name:	focus_004.jpg
Views:	351
Size:	84.0 KB
ID:	725   Click image for larger version

Name:	focus_005.jpg
Views:	365
Size:	71.8 KB
ID:	726  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 17-02-2006 at 23:06.
Reply With Quote