Omloop van Vlaanderen
Zaterdag en zondag 13 en 14 september wordt er in Roeselaere en omstreken de rally "Omloop van Vlaanderen" georganiseerd, dat is de 4de rally tellend voor het Belgisch kampioenschap rally divisie 1. Topfavoriet voor de eindzege is Pieter Tsjoen (Toyota Corolla WRC)die in Roeselaere zekerheid kan krijgen omtrent zijn tweede Belgische titel. Tsjoen moet dan wel 4 punten meer scoren dan zijn naaste concurrent Bernard Munster. " Het zou tof zijn dat ik dit weekend de titel kan binnen halen, maar mocht dat niet het geval zijn dan is het gewoon uitstel. Het zou al grondig moeten mislopen om de titel niet te pakken dit jaar. "
Het dreigt echter een saai weekend te worden voor Pieter Tsjoen nu zijn strijdmakker Patrick Snijers in laatste instantie verstek moet laten gaan. Reden is een conflict met tuner First. " Ik vind het enorm spijtig dat ik dit weekend niet kan starten, maar het is volledig buiten mijn wil om " zegt Snijers. " Ik vind het enorm spijtig voor mijn supporters, maar zij zullen mij dit jaar nog enkele keer aan het werk zien. Ik rij zeker nog drie wedstrijden dit seizoen en maak mijn plannen binnenkort bekend. "
Door het wegvallen van Snijers is Bernard Munster, met een aftandse Subaru Impreza, de voornaamste belager geworden van Pieter Tsjoen.
In de standaardklasse lijkt de strijd iets boeiender te worden, waar we een nieuw duel Colsoul-Bouche mogen verwachten. Colsoul was de beste in Ieper, Bouche viel uit. De Waal zal proberen revanche te pakken op de West Vlaamse wegen.
In de Super 1600 klasse is er de strijd tussen het Cols (Fiat), Bragard en Collard (Citroën) en Gaban (Volkswagen).
In het totaal moeten er 22 klassementsritten worden afgewerkt, 14 op zaterdag en 8 op zondag. Goed voor in het totaal 201 km tegen de chrono. Zaterdag start de wedstrijd om 09.45 en eindigt de eerste dag om 20.56 u. Op zondag brullen de motoren opnieuw vanaf 10.16 u en mag de winnaar een feestje bouwen omstreeks 15.45 u.
Stand kampioenschap
1. Pieter Tsjoen 28 punten
2. Bernard Munster 11 punten
3. Dominique Bruyneel 11 punten
4. Bruno Thiry 10 punten
5. Patrick Snijers 08 punten
|