View Single Post
Old 13-10-2003, 17:27
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Vandaag was Michael Vergers, samen met Dennis Klein en Gavin Wills, beiden topmensen van het Ascar West-Team, in Warneton om het Warneton ovaal en de Camso V8 te testen.

Ook Rob Speak was aangekondigd, maar wegens een ongeval van zijn vader, verleden week, werd deze uitnodiging afgezegd.

Samen met Anthony Van den Oetelaar, Joep Dekort, Xavier en Roland Vandermeersch, allen in een Camso V8, deed Michael Vergers (#25) zijn eerste testsessie over 20 ronden om “de baan en de auto aan te voelen”. Zijn eerste reactie was eerder terughoudend; de baan lag er nog zeer stofferig bij na de caravanchaos van 7 september; er was weinig grip.

Voor de tweede sessie probeerde Vergers de kompleet nieuwe en nog niet geschilderde Camso V8, de enige met servo stuurbekrachtiging. Later op de namiddag probeerde hij de #4 met zachtere banden dan de nieuwe auto, maar hij verkoos toch de niet-geschilderde V8. “Men voelt beter de reacties van de auto zonder stuurbekrachtiging, maar het is zo eenvoudig om snel te gaan met power steering. Daar ik bij Ascar steeds met power steering rij, verkies ik dit”. Op het einde van de dag was hij even snel als de anderen met meer ervaring op het korte ovaal.

Michael Vergers: “ Ik ben aangenaam verrast. Het is zo leuk dat ik niet wil ophouden. Ik kan nog 500 ronden meer rijden. Persoonlijk vind ik dit leuker dan Ascar. Het is zeer “close racing”; je moet zeer hard werken en vooral geduld hebben om een plaats te winnen. Wanneer er een auto ter mijner beschikking staat, kom ik zeker meerdere wedstrijden rijden, volgend jaar.”

Dennis Klein, commercieel directeur van het West-Tec team: “ Na het scepticisme bij het begin, zijn wij zeer enthousiast. Wanneer Camso volgend jaar een invitatie wedstrijd voor de Ascars houdt, dan komen er gegarandeerd tussen 10 en 15 auto’s; een perfect deelnemersveld voor een goede show in Warneton. The mening van Michael Vergers is veel belangrijker voor de andere piloten dan deze van Rob Speak, daar Vergers geen enkele short oval background heeft”.

Roland Vandermeersch:” Het is vreemd dat na Jean François Hemroulle, professionele saloon car piloot in België, een andere professionele coureur zoals Michael Vergers, welke reeds nota bene op de superspeedway in Daytona – USA geraced heeft, zo enthousiast reageert over het racen met de Camso V8 in Warneton. We proberen volgend jaar een supermeeting te organiseren met Ascar, Camso V8, National Hot Rods en hopelijk de Pick-up trucks uit Engeland. 19 en 20 Juni zou een perfecte datum voor deze “Days of Thunder” meeting

bron: camso.com
Ik zou de koers wel een week uitstellen. Ik heb 21 juni ook nog examen.

Reply With Quote