Quote:
Originally posted by joost
Blijkbaar bent u bijzonder goed ingelicht, beter dan de pers en de organisatie zelf. .....en dat is op de professionele pers ook gezegd (koop een abo).....
ps. de beste stuurlui staan altijd (anoniem) aan de kant
|
........
Geachte Joost,
Sinds de vroege jaren '70 volg ik de Belgische touringcarracerij van zeer nabij. Bijna 25 jaar lang ben ik aktief medewerker geweest van verschillende teams; eerst in de nationale sprintraces, later ook in Rétro, ASAF, Notap, VAS, BBL Cup, Carglass Cup en Touring Cup. Begin jaren '90 heb ik zelf als piloot met een eigen team enkele jaren deelgenomen aan de Touring Cup. Wegens veel te drukke beroepsbezigheden heb ik de laatste jaren mijn autosportaktiviteiten, helaas, moeten stopzetten. Dat neemt niet weg dat ik nog zeer goede contacten onderhoud met ettelijke mensen uit de aktieve racerij en nog steeds frequent bezoeker ben van trainingen en races in Zolder en Francorchamps. Neem gerust van mij aan dat, waar het de Belgische races betreft, ik met kennis van zaken spreek. Ik heb heus geen abonnement op "dailysportscar" nodig (hoe professioneel die site ook is) om te weten wat er reilt en zeilt in de Belgische paddocks. Ik heb geen zin om hier een polemiek op te starten. Jij kent mij niet, ik ken jou niet. Wat ik je wilde vragen is dit: veroordeel alsjeblieft geen mensen die je niet kent!
Verder ben ik het volledig met je eens dat de Belcar een fantastisch kampioenschap is, dat ons ook in het buitenland (zelfs in Groot-Brittannië) benijd wordt.
Helaas worden er het laatste jaar te veel wilde verhalen over gast-deelnames aan de Belcar rondgestrooid. Zoals ik al zei is de organisatie niet verantwoordelijk voor alle onzin die er verteld wordt. Feit blijft echter wel dat die organisatie voor de laatste wedstijd, via de officiële Belcar-site, zelf een paar kwakkels de wereld heeft ingestuurd.
Het is duidelijk dat de Belcar-organisatie een probleem heeft met de communicatie en informatieverstrekking naar buitenuit. Je kan toch moeilijk zeggen dat de officiële site een toonbeeld van professionalisme is. Enige vorm van dynamisme zou hier wel op zijn plaats zijn. Beste voorbeeld is het wildste indianenverhaal van het seizoen 2003, de komst van de Wieth-Ferrari naar de 24 Uren. Via een kort en duidelijk communiqué op de Belcar-site had men dit onmiddellijk de kop kunnen indrukken. Nu doet men dat dus niet, Belcar.com zwijgt soms wekenlang in alle talen, en zo gaan die verzinsels een eigen leven leiden.
Ik zou hierbij dan ook een oproep willen doen aan iedereen die met het lot van de Belcar begaan is. Hou alsjeblieft op met vertellen van onzin. Als je iets nieuws te melden hebt, maar je bent er niet 100% zeker van, zeg dat dan ook. De Belcar is veel te mooi om door wilde cowboyverhalen te laten kapotmaken.