Dat is ne straffe. Je had beter mij laten meerijden, ik zal dan gratis ne vrachtwagen zetten als je wil..
Effe serieus:
Ik denk dat je best met de desbetreffende partij eens rond tafel gaat zitten en dit probeert uit te praten. Lukt dit niet kun je nog altijd verdere stappen ondernemen. Maar hier gaan ook alleen maar anderen beter van worden, dus SAMEN tot een compromie komen is nog altijd de beste oplossing.
Ik heb dit op zakelijk vlak ook al een paar keer meegemaakt, maar dan natuurlijk in een ander verband. Een paar keer geraakte dit opgelost met praten, een paar keer niet. Telkens heb ik het wel bij het rechte eind gehad. Het enige nadeel is dat, bij verdere stappen, dit nog veel meer geld kan kosten dan het oorspronkelijke bedrag en dit een vrij lange nasleep kan krijgen.
Ik heb dit er telkens voor overgehad (uit principe) en achteraf ook veel voldoening van gehad, ondanks dikwijls de (vele) extra kosten. Je moet natuurlijk wel zeker zijn dat je voor 100% recht in je schoenen staat.
Het uitpraten en toch nog overeenkomen is en blijft echter de beste oplossing.
Ook nog een stokslag kan zijn zijn naam bekend te maken (samen met de wanpraktijken) in de wereld waar je hem het meest kan kwetsen, in dit geval de autosport-wereld, zodat iedereen gewaarschuuwd is voor zulke personen. Dit is natuurlijk niet goed voor de desbetreffende sektor, maar zulke praktijken mogen kenbaar gemaakt worden en op lange termijn zal dit ten goede komen. Dit is echter wel het laatste middel vind ik zelf en je moet er zelf ook wel mee oppassen. Voldoening kan het in ieder geval wel geven en een beter gevoel voor jezelf, wat buiten het financiele aspect ook belangrijk kan zijn.
Ik hoop dat jullie een oplossing vinden.