Lemans je bent niet de enige. Nu moet het me eerst van mijn hart dat het hier in ons Belgenlanje echt de spuigaten begint uit te lopen.
Mijn verhaal: Wij bouwen in maart 2003 een Clio voor d Touring Cup in opdracht, de wagen wordt opgeleverd en betaald door de klant. Wij doen het onderhoud en de service op de wedstrijden.
De eigenaar van de auto vindt niet direct een tweede piloot voor de 2e ZTC wedstrijd en iemand zonder ervaring stapt in.
In Zolder geen probleem. In juli, tijdens de BTCS wordt die tweede piloot echter aangetikt in de start en schuift in de rails op de Radillion. Balans: schade rechts-voor: bumper met luchtinlaten en slangen weg, radiator stuk, carroserie- en spuitwerk. Alles samen een kleine 1000 Euro zonder BTW. Er wordt afgesproken dat wij de schade herstellen en ontvangen van de piloot. Enkele weken later betaalt hij 500€ voorschot, want" Hij heeft geen centen meer".
Centen om te koersen heeft hij nog wel. Hij heeft er nog 3 gereden.
Vorige koers in Francorchamps gaat diezelfde gast er in de trainingen af en op zijn dak. Wij herstellen 's avonds de auto. Tijdens de wedstrijd gaat hij rond in de dubbele linkse en de BMW van US Carworld kan hem niet meer ontwijken. Resultaat: auto plat tot aan de voorruit.
Intussen is de eerste schade nog niet geregeld en als ik die brave jongen bel weet hij doodleuk te vertellen dat hij mij niet zal betalen omdat het bedrag naar zijn mening te hoog ligt. We zij dan 3 maanden verder. Tijdens dat gesprek vertelt hij mij ook nog dat , als ik daar zin in heb, hem maar moet zwart maken. Hij zal sowieso toch een slechte naam krijgen, wat maakt hem dat uit.
Da manneke is 22 jaar!
Wat er moet gebeuren met de nieuwe schade blijft een vraagteken, maar ik vrees voor de eigenaar van de auto dat hij zelf in zijn zak zal moeten tasten.
Een goede verstaander weet om welke Clio het hier gaat en wie de tweede pilott op deze wagen was. Wees gewaarschuwd voor dat gastje.
Van buitenlandse klanten heb ik altijd correcte betalingen gehad. Het is altijd in Vlaanderen dat ik zulke problemen heb. En voor 90% met die circuit-jannetten.
Op een of andere manier moet hier een halt toegeroepen worden.
Mijn idee: klachten van niet betalen: licentie intrekken.
|