Bedankt voor deze reacties. Vond het vandaag heel plezant en heb me samen met Dries heel goed geamuseerd. De wagen presteerde goed maar blijft natuurlijk een standaard baanwagen met straatbanden. Wat vooral belangrijk was is dat we de wintercup goed begonnen zijn en opnieuw voor een mooie eindklassering kunnen gaan.
De eerste reeks verliep heel goed. Als enige reden wij in onze klasse onder de 9 minuten. Met 8'55 reden we 9 seconden sneller dan de tweede. Het is in de rallysprint steeds heel belangrijk om in de eerste reeks snel op dreef te komen en een foutloos parkoers af te leggen, wat dus ook lukte.
Tijdens de service kregen we een probleem met de contactsleutel. De ingebouwde transponder sloeg een beetje tilt maar we kwamen nog net op tijd in het wagenpark.
De tweede reeks begon slecht. Meteen kwamen we terecht vlak achter een andere wagen. Het duurde tot aan de chicane voordat we deze wagen konden inhalen nadat hij in de fout ging. In een poging om een beetje van de verloren tijd goed te maken ging ik even in de fout aan de poort van post 5. Maar ik reageerde goed en kon de wagen na een lange schuiver terug in de goede richting zetten met slechts een 5-tal seconden tijdverlies. Na deze reeks hadden we 9 seconden voorsprong op een Opel Corsa.
De laatste reeks werd dan weer foutloos afgewerkt met een vrijwel identieke tijd als onze directe achtervolger. Hierdoor pakten we dus de klassewinst en waren we heel tevreden.
Buiten het foutje in reeks 2 verliep alles beter dan gehoopt en kunnen we terugblikken op een mooie opening van de wintercup.
Het aantrekken van Dunlop met de debutanten en Patrick Snijers, Kris Princen, Peter Baert zorgden voor veel publiek. Gaan we binnenkort een reportage op TV zien over deze Rallysprint? Ik hoop het, kan deze goede organisatie enkel ten goede komen.
Supporters op post de 7de december !!!
|