View Single Post
  #39  
Old 08-12-2003, 19:56
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally posted by A.J.
Inderdaad een combinatie van circuit en technisch stuk in de paddock.
Functie van de co-piloot : ballast neen, aangezien je de ene rande de paddock in moet en de andere ronde moet doorrijden is het de co-piloot die aangeeft om aan de poort binnen te draaien of niet. Verder zitten er altijd addertjes onder het gras (ijsplek, putjes, plaatsen waar plots een wagen voor je in kan komen enz..) waar de copiloot de piloot op attent moet maken.
Deze co heeft inderdaad papieren, roadboek en kontrole boekje waar starttijd en wagnpark IN, Out, stempel aan de finish enz... moet bijgehouden worden, maw de administratieve rompslomp.
Licenties moet je eens bekijken op www.vas.be
de wagens moeten een minimale veiligheidsuitrusting hebben : kooi, racezetels, gordels,... maar er zijn klasses voor straatbanden en competietiebanden zie ook de vas site
Niet vergeten te melden dat de auto moet voldoen aan de wegcode, nummerplaat (dus inschrijving), BA-verzekering en technische controle incluis. Heel wat jaren geleden was dit voor een sprint niet het geval.

C U
Reply With Quote