Ten eerste :
Dit vind ik een nogal grove belediging aan het adres van de organisatoren van de Wintercup, met name MCE. Uiteraard kan je soortgelijke wedstrijden niet vergelijken met de Condroz of Ieper. Maar dan stel ik me de vraag : op welke spéciale zie je de auto's langer rijden, tijdens de wintercup op of een spéciale in de Condroz. Als je boven het mediacenter staat zag je deze manche de start, de passage in Bianchi 2X, het "infield" 2X, passage eerste linkse 2X en finish. Wat wil je nog meer. En ja de plaatgesteldeheid, daar kan je als organisator niets aan veranderen. Je bent er wel vergeten bij te zeggen dat je ook de rest van het circuit kon bezoeken. Alleen het gedeelte in de paddock was verboden zone.
Het feit echter dat sinds heel wat jaren (dit blijkt uit de historiek op
www.wintercup.be ) zowel de publieke opkomst als de opkomst van de deelnemers groot is, kan niet worden onkent.
Ten tweede :
Ik sta bij de wintercup graag boven het mediacenter omwille van de hierboven aangehaalde argumenten. Ook achter de (FIA)-draad voel ik me goed. Bovendien weet ik dan dat ik veilig sta en dat er me in principe weinig of niets kan overkomen. Of zijn we de te betreuren ongelukken met toeschouwers in het (recente) verleden reeds vergeten.
Bovendien wordt de wedstrijd georganiseerd door de Marshall's Club Zolder. Zoals u weet zijn deze mensen in principe oa actief op het circuit van Zolder. Meer nog dan andere organisatoren trachten zij te waken over de veiligheid van hun deelnemers en het publiek. En daar slagen ze m.i. steeds weer in. Ook hen zou ik bij deze een proficiat willen wensen.
C U