View Single Post
Old 11-12-2003, 19:38
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

Jan Heylen en Astromega ...

Dit is een fantastisch bericht .. nu nog hopen dat wij iets van de F3000 races op tv kunnen zien ..

FYI ...

Het is geen gemakkelijke beslissing gebleken maar Jan Heylen ziet z'n toekomst in 2004 in het FIA F3000-kampioenschap, mét het Belgische Astromega.

"Het was inderdaad een harde noot om kraken maar uiteindelijk verkies ik F3000 boven de F3 Euro Series" wist Jan woensdag aan Autosport.be te melden.

"Moeilijk omdat er bij het suksesrijke Mücke Motorsport een plaatsje voor mij werd vrijgehouden nadat ik eerder twee positieve tests voor het Duitse team had afgewerkt. Een tweede F3-seizoen paste tevens beter in de strategie van Mercedes dat me ook na het moeilijke jaar bij Team Kolles blijft steunen.

Waar Mercedes in het geval ik voor F3 had geopteerd een flink deel van het benodigde budget had bijgepast, blijft het nu uitkijken of ik ook voor m'n F3000-plannen financiële steun uit Duitsland kan krijgen. Ik kom in elk geval niet op mijn beslissing terug; vorige winter lag die helemaal in de handen van derden en da's een situatie die ik niet meer wil beleven.

Maandag kreeg ik alvast het verlossende nieuws dat Mercedes instemt met mijn F3000-plannen. Kan ik eindelijk met een gerust geweten met Mikke Van Hool aan tafel gaan zitten met het oog op de kontraktbesprekingen.

Astromega, ikzelf en de mensen die erg hard voor mij werken om het budget bij elkaar te krijgen zitten in elk geval op dezelfde golflengte; als je het mij vraagt : ik ben er van overtuigd dat het gaat lukken!" (tekst/foto:HvO)