View Single Post
Old 16-12-2003, 01:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

2004, het laatste jaar World Series V6?

2004, het laatste jaar World Series V6? Deze gedachte komt bij mij op na het lezen van een aantal dingetjes op het net. Geheel onlogisch is het niet............ik zal verklaren:

*In 2005 wordt het FIA F3000 kampioenschap nieuw leven ingeblazen door Renault, vanaf 2005 heet het dan Formule 2 (zoals in de goeie ouwe tijd). Je hoeft geen marketing-wonder zijn om te bedenken dat Renault full-exposure wil voor zijn centen.

*Op dit moment wordt het FIA F3000 om de oren gereden door de World Series V6 qua tijden en kwaliteit van de rijders. Dat is geen wenselijke situatie als de Formule 2 nog achter een of ander lokaal spaans kampioenschap bungelt qua uitstraling

* De World Series V6 gebruiken als krachtbron Nissan motoren, laat Nissan nou een onderdeel zijn van de Renault Groep. Renault kan dus heel simpel zijn motoren en centjes terugroepen

* De organisator van de World Series, RPM , moet dus worden afgekocht. Tja dat kan op verschillende manieren gebeuren.............volgens de internet geruchten hebben ze het aanbod gekregen om de Formule Renualt V6 te "managen" vanaf 2005. Detail, de Formule Renault V6 zou voor 2004 een power-boost krijgen. Ze komen dan echt tussen F3000 en F3 te zitten.

Het zijn zo maar mijn gedachten, uw mening ?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote