Ove weg bij Toyota
Quote:
Toyota heeft enkele minuten geleden laten weten dat Ove Andersson vertrekt bij Toyota als teambaas. Zijn opvolger zal de Japanner Tsutomu Tomita worden. Tomita zal per 1 januari 2004 in dienst treden als teambaas van Toyota F1.
Tsutomu Tomita over zijn aanstelling:"We kunnen Ove niet genoeg bedanken voor zijn activiteiten en resultaten van de afgelopen jaren met Toyota. Vanaf volgend seizoen zal ik en het bedrijf Toyota runnen en ook de activiteiten in de racerij op mij nemen samen met John Howett.Met de hulp en de adviezen van Ove is het mijn doel om Toyota F1 zo snel mogelijk één van de topteams in de Formule 1 te maken."
Ook verteld Ove Andersson over zijn aftreden:"Ik wil Toyota heel erg bedanken voor de kansen die ik gedurende mijn 30-jarige carriere binnen dit bedrijf heb gekregen. Ik ben trots op wat ik bereikt heb en blij met mijn nieuwe baan als adviseur. Dertig jaar geleden ben ik voor Toyota begonnen met 3 man personeel. Hierna heb ik veel doelen bereikt waaronder Toyota's eerste eigen Formule 1 wagen. Ik ben ervan overtuigd dat Toyota een topteam zal worden en kijk uit naar de eerste overwinning."
bron: f1today.nl
|
*Er zijn ondertussen nog 3 stoeltjes vrij: de Jordan-line-up en 1 minardi-zitje
Kanshebbers Jordan: Heidfeld, Firman, Verstappen, McNish, Wilson
Kanshebbers Minardi: Karthikeyan, Baumgartner
Verstappen lijkt de grootste sponsorbagage mee te brengen, waarmee Heidfeld betaald zou kunnen worden. Firman heeft nog altijd een goede kans, McNish lijkt me te dromen.
Wilson heeft überhaupt nergens geen kans meer, zo gaf Eddie Jordan ook toe:
Quote:
Es wäre schwer, Justin (Wilson, Anm. d. Red.) ohne finanzielle Unterstützung in Betracht zu ziehen", gab Jordan, der angesichts der finanziellen Situation seines Teams wohl mindestens auf einen "Bezahl-Fahrer" zurückgreifen müssen wird, gegenüber der Zeitung unumwunden zu.
Auch Justin Wilson weiß, dass für ihn eigentlich nur geringe Aussichten bestehen, bei Jordan oder Minardi als Stammfahrer für 2004 unterzukommen. "Wir befinden uns noch in den Gesprächen, doch Geld ist offensichtlich der Hauptfaktor", erklärte der junge Engländer zum aktuellen Stand der Dinge.
bron: f1total.com
|
*Bij Ferrari is Rubens druk in onderhandeling voor een contractsverlenging. Nu Fisichella bij Sauber zit en de Ferrari nu en dan mag warmrijden, vrees ik voor Barrichello in 2005.
*Ralf Schumacher heeft gisteren, samen met nog enkele BMW hoge pieten, kerstman gespeeld voor het goede doel; Glühwein verkopen. Waar is die witte baard, Ralf ?
ondertussen mag Ralf een lekker stuk van z'n salaris inleveren. Fijn kerstcadeau
Quote:
De contractverlenging van Ralf Schumacher bij Williams-BMW is nog steeds gaande. Zijn manager Willi Weber zei nog voor Kerstmis besprekingen te voeren met teamchef Frank Williams.
Die wil Schumachers salaris verlagen van 15 tot 9 miljoen dollar. Volgens Weber zal er geen snelle oplossing komen. "Heel goed mogelijk dat dit zich nog maanden zal aanslepen.'' Ralf Schumacher staat tot en met 2004 voor 15 miljoen dollar per jaar op de loonlijst. Mocht de Duitser de loonsverlaging niet accepteren, dan staan jongeren te dringen om zijn plekje te bezetten, onder anderen de Chinese Nederlander Ho-Pin Tung. bron: f1pits.net
|
om dan even terug te komen op Verstappen/Jordan:
het Verstappenforum is al druk bezig met de voorbereiding van het nieuwe seizoen !