Op dit ogenblik stel ik me de vraag welk team in 2004 het best uit de verf zal komen: Jordan of Minardi?
Ik zie er al een aantal de wenkbrauwen fronsen, omdat dit vergelijk niet echt gemaakt zou mogen worden. En toch. Wat heeft Jordan de voorbije jaren nog laten zien? Wat mij betreft niet veel. Het is zelfs zo erg dat piloten die door velen de hemel worden ingeprezen, in de gele bolide niet eens tot aan de finish kwamen.
Volgens mij is het voor Jordan beginnen misgaan op 30/08/1998, de dag dat ze op Spa als eerste en tweede over de streep kwamen. Die dag was voor velen dan ook de doorbraak van Jordan in de Formule 1. Volgens mij was dit echter het begin van het verval van Jordan. De mensen die toen instonden voor de ontwikkeling van de gele wagen hebben toen de kans gegrepen om andere oorden op te zoeken. Hoewel Jordan in '99 kapitaal krachtiger was dan ooit, was de ruggegraat van het team volledig verdwenen. Jordan had nu voor eerst de ademruimte om te ontwikkelen, maar niet meer de mensen om dit mogelijk te maken. Toen dit ook voor de sponsors en de piloten duidelijk werd hebben ook deze het zinkende schip verlaten.
Het feit dat Verstappen in 2004 z'n kans wil wagen in een Jordan is voor mij een bevestiging van de slechte staat waarin het team verkeert. Zou Verstappen een kans gemaakt hebben op een Jordan-stoeltje anno 1998/1999? Ik denk het niet!