In regenachtige omstandigheden maar onder massale belangstelling werd vandaag in Hasselt de voorstart van Dakar georganiseerd voor de rijders van de Benelux. De meeste Belgische deelnemers bij de motoren, wagens alsook de vrachtwagens verzamelden in de Limburgiahal waar de wagens aan het brede publiek geshowd werden. Nadien werd er in konvooi koers gezet naar het Kolonel Dusartplein in het centrum van de stad waar de teams één voor één voorgesteld werden aan het publiek om nadien écht af te reizen naar Frankrijk. De meesten vertrekken echter maandagmorgen en brengen vanavond hun laatste avond in familiekring door.
Eén rijder zal er echter niet bij zijn bij de start van de 26ste Dakar en dat is Patrick Snijers. " Het budget is spijtig genoeg niet rondgekomen. Spijtig, heel spijtig want ik zie hun vandaag vertrekken en ik ben er niet bij. De inschrijving is betaald, de wagen staat klaar bij Ralliart Duitsland maar een belangrijk deel van het budget ontbreekt. Wie weet komt er morgen nog iemand met een koffer vol Euro's op de proppen, maar ik geloof er niet meer in. Het komt er nu op aan ons te focussen op het rallyseizoen 2004 en hopelijk sta ik volgend jaar wel aan de start want ik wil dit avontuur echt eens meemaken. "
Vanaf morgen starten de administratieve en technische controles in Frankrijk. De eerste rit start op nieuwjaarsdag en is een korte proloog.
Van 1 januari af tot en met 18 januari iedere dag teamreports, foto's, interviews, hot news, ... op
www.rally-action.com